Syv års tjenestepligt for nyuddannede læger

Så køre bussen igen og hvem ellers DF - det populistiske parti melder nu ud, som de også gjorde i 2002, at de vil have at nyuddannede læger skal stavs bindes til at arbejde 7 år i Danmark efter endt uddannelse.

Det giver - desværre - sikkert stemmer blandt det rygende, letter alkoholiseret sofakartoffel-folk i kolonihavehuset. Men de husker heller ikke at DF spillede samme sang i 2002

http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/p … 2_15_39618

Årsagen er det øgede optag af svenske studerende i år, som presser de danske studerende ud.

Ja, man kan snart ikke blive overrasket. Men har meget svært ved at se hvordan det skulle forløbe i praksis. Skulle man skriver under før man startede, eller skulle man skrive under før man fik sit eksamensbevis. Eller skulle der bare komme alle mulige forhindringer (Altså, flere end der er i forvejen) for folk der vælger at rejse?

Mvh. Christian.

Det er DF så langt tænker de slet ikke… hverken deres politikere eller vælgere…

Er dette noe jeg bør ta hensyn til når jeg skal til Århus i september?
Eller er det en dårlig spøk fra DF?

Nu er det jo heller ikke helt godt i længden, at 20% af pladerserne på medicin i Danmark bliver besat af svenske ansøgere.

DF forslaget er ikke videre intelligent, men synes nu også man skal nævne baggrunden. Synes egentlig godt, at Sverige og Norge kunne tage et større ansvar i uddannelsen af egne læger.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/07/29/032203.htm

DF er og bliver et panikfabrikerende, stuetæppepissende og fascistoidt parti, der i snæversynets navn og på ultranationalismens hellige alter igen og igen ofrer alt, der har med fornuft at gøre.

Det er både sørgeligt og flovt igen at måtte konstatere, at Danmark i vore dage er mere befængt med fascismens hæslige menneskeringeagt og kulturselvfedme, end tilfældet var under besættelsen.

Det er skammeligt at se, men dog på ingen måde overraskende, at DFs xenofobi endda rettes mod vore nærmeste naboer, Sverige, Norge, Island og Finland.
Det ville være kærkomment, hvis man én gang for alle kunne fjerne de danske skyklapper og se bare lidt ud over egen næsetip ved at høre op med den trædemølleriske og dødsenskedsommelige kattejammerretorik gående på “dem og os”.

Efter min mening må lige så mange svenskere, nordmænd, finnere og islændinge komme til Danmark og læse medicin, som vil. Det tager jeg ingen fascistoide “danske særhensyn” til :x:

Jeg har selv absolut INGEN problemer med at tage min lægeuddannelse i Danmark og så efterfølgende forlade det med henblik på at lade det komme udlandet til gode.
Pia Kjærsgård og andre støvletrampende åndshuleboere bør huske, at vi er mennesker af nødvendighed og danskere ved et tilfælde.

så er man tvunget til at blive speciallæge i Danmark med fireårsregel og alt det dér hurlumhej som man hører om i medierne.

Det synes jeg da bare de skal prøve på, så kan de få nogen over nakken af EU. Det strider nemlig mod arbejdskraftens frie bevægelighed. Derfor er det ikke tilladt at “stavnsbinde” ny uddannede. :wink:
Derefter kan Pia og alle de andre skvadderhoveder i partiet så få en lang næse.

jn20

[quote=“jn20”:1s4dpvtc]Det synes jeg da bare de skal prøve på, så kan de få nogen over nakken af EU. Det strider nemlig mod arbejdskraftens frie bevægelighed. Derfor er det ikke tilladt at “stavnsbinde” ny uddannede. :wink:
Derefter kan Pia og alle de andre skvadderhoveder i partiet så få en lang næse.

jn20[/quote]

Jamen det er da helt perfekt! Den med 7 års arbejdspligt er nem at sælge til deres vælgerne, og hvis det strider med EU´s regler, så har de endnu et argument for at komme ud af EU.

Tja, så længe vi er i EU, så må vi jo følge EU’s regler. Også selvom Pia af og til ikke synes om det. :lol:

jn20