Tager du jævnligt backup af din pda?

tager du jævnligt backup af din pda?

Debatten flyttes om ca. 7 dage til “afstemninger”

Anmedelse af Sprite Pocket Backup Plus v2

http://www.compu2go.com/spritebackupplus2.html

[quote]Conclusion:
Sprite Pocket Backup Plus 2.0 is a steady, feature-rich backup program that offers more functionality than anything else I’ve played with. If your Pocket PC didn’t come with a backup app, pick this one up. If you’re strapped for space & want the ability to backup only parts of your device, pick this one up. If you’ve got one but crave the security of battery-monitoring, automated backup software, pick this one up!

Rating:
C2Go gives Pocket Backup Plus 4 out of 5 chips[/quote]

Ehmm, Jeg er lidt usikker her, mange snakker om back up programmer à la Sprite Pocket Backup Plus. Hvad er egentlig fordelen med et eget back up program? Tager ikke Active Sync’s back up funktion en god nok back up, eller hvad?

Og hvorfor skal man i det hele taget have en back up? Er ikke den almindelige synkroniseringen med desktop’en egentlig en form for back up? Jeg bliver glad om nogen gider fortælle mig forskellen :slight_smile:

Thomas.

Hver gang du sync. med activesync, tager den backup af task, kalender, kontakter, inbox, dine programmer og KUN de dokumenter der ligger i Mydokuments!

Hvis så du går ind og vælger backup/restore i “Tools” menuen, kan du vælge at lave fuld backup, af alt på din PDA, og gemme det på en fil.
Dette tager ca. 1-2timer.

Sådan som jeg har opdattet det, burde man kunne lave en totl backup af sin PDA, lave et hardreset, fx. pga en upgrade til ens system, eller hvis man har installeret et ældre PPC program, som laver lort i systemt, og så der efter restore hele ens PPC gennem restore fra samme fil.

Så skulle alt være som før på din PPC og du skulle ikke have mistet noget!

Dette er teori!

Jeg har ikke selv prøvet det endnu, så jeg har ingen erffaringer!

mvh
svend

[quote=“gundestrup”:3ta7bvwr]Sådan som jeg har opdattet det, burde man kunne lave en totl backup af sin PDA, lave et hardreset, fx. pga en upgrade til ens system, eller hvis man har installeret et ældre PPC program, som laver lort i systemt, og så der efter restore hele ens PPC gennem restore fra samme fil.

Så skulle alt være som før på din PPC og du skulle ikke have mistet noget!

Dette er teori![/quote]

Jeg har heller ikke prøvet det, men jeg ved at Ipaq’s kan have det poroblem efter en rom-update at backup ikke “passer” til den nye maskine, den er nemlig specifik for dan man lavede den til.
HP har udgivet et lille program der løser problemet på Ipaqs.

Tak for forklaringen :slight_smile:

Er de ekstra backup programmer så bare hurtigere (jeg har jo mærket Active Sync backup tager tid Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz), eller er der også andre fordele?

Thomas.

Tiden kan forklares med det antal mb som skal overføres gennem en langsom USB 1 port…det er omkring 1mb pr min…eller mindre…
Det er forklaringen.

mvh
svend

Så får man vel bare vente på at PPC også får USB 2.0.

Er der så nogen fordel med 3. parts backup programmer, kontra det medfølgende i Active Sync?

Thomas.

der er nu en anmeldelse af ProBackup pris $50.00.

http://www.pocketpcthoughts.com/article … 6&sid=393f

[quote]Conclusion
This product should really be part of everyone’s toolbox for his or her Pocket PC. It’s so simple to install and use that if a person can handle the most basic functions in Pocket Outlook, he or she should have no problem backing up and restoring data using ProBackup. It’s simpler to use than ActiveSync’s backup, it’s much faster and it’s portable. If your battery dies or you experience a spontaneous hard reset while you’re on that business trip or vacation 2000 miles from home, ProBackup can get you up and running in no time, with no PC required. The only downside is that since it’s so easy to use, nobody will have any sympathy for you if you lose all of your data and don’t have a recent backup. With ProBackup, there’s no longer any excuse.[/quote]

jeg har en erfaring med at backup lavet i active sync ikke virker. når der er gået kuk i ipaq’en og men så flasher den med samme rom. (nogle programmer skriver i rommen). jeg syntes for øvrigt ikke en backup tager mere end 15-20 minutter. har ipaq 5450 usb 2.0 ?

[quote]Hvis så du går ind og vælger backup/restore i “Tools” menuen, kan du vælge at lave fuld backup, af alt på din PDA, og gemme det på en fil.
Dette tager ca. 1-2timer.
[/quote]

Hurtigt spørgsmål: Gælder dette også de filer, der ligger i iPAQ File Store?? Den er jo allokeret til rommen!?

Venligst,
Rico

Hmm - jeg havde selvfølgelig lavet en backup af min pda via ActiveSync, men da jeg skulle bruge backuppen virkede den ikke…

Lus

samme her, efter at ha løbet tør for strøm (igår søndag) så gik den død under syncro ( da jeg lige havde sat den til at lade i craddle) og jeg måtte hive batteriet af for at få liv i den igen. Da det kom på igen var den 100% nulstillet, så jeg måtte helt forfra med indtastning af bruger, kode, osv.

Så troede jeg at jeg lige kunne restore min backup fra dagen før, men næe nej, nu var device type noget andet, så den backup kunne ikke bruges til en S… !!

Nogen der har en idé til hvordan jeg får data ud af den backup ? Det er ret vigtigt da bl.a. min lønseddel ligger gemt der…

Iøvrigt, lige som et ps, så efter jeg havde sat den op igen og synkroniserede, så kom der på mit skrivebord på min alm PC en folder som hedder PDA My Documents, det var der ikke før, altså fra jeg installerede den oprindelig.

/Brian

Sorry, jeg har selv kæmpet med samme problem!! Min gik ligeledes død midt i at jeg sad og brugte den - og det var ikke 5 min siden, jeg havde taget den ud af cradlen!!
Det eneste der kunne tænde for den igen var en soft reset - men det gad den da ikke finde sig i, så den lavede selv en hard reset!! Helt umotiveret!! :cry:
Det har taget mig ~2 timer at re-installere alle programmer! :x :cry:

[quote]Iøvrigt, lige som et ps, så efter jeg havde sat den op igen og synkroniserede, så kom der på mit skrivebord på min alm PC en folder som hedder PDA My Documents, det var der ikke før, altså fra jeg installerede den oprindelig.
[/quote]
Når PDA’en synkroniserer med din stationære computer første gang (som f.eks efter en hard reset) vil den oprette en folder, som viser alle de filer, du har synkroniseret med Active Sync! Du har sikkert haft en lignende folder inden, som bare hedder noget andet? Den opretter ihvertilfælde ikke den samme folder to gange (da den første jo findes endnu!!)
Men du kan evt. bare kopiere indholdet af den gamle folder over i den nye (PDA My Documents)

Venligst,
Rico

det underlige ved det her er at den netop IKKE havde oprettet den folder i forvejen, min “gamle” PDA hed nemlig PDA_BOX, og den “nye” rettede jeg så til PDABOX da jeg jo selvf ikke kunne bruge det samme navn igen, det ville jo ha været for nemt.

Med andre ord, alt hvad jeg troede jeg havde backup af, det er væk. Jeg kan se der ligger i documents and settings/Brian/microsoft/activesync/PDA_BOX/Backup sådan ca, der ligger backup filerne, men det er det hele der fylder 2 filer, en på 17Mb og en på 11, og jeg kan desværre ikke finde noget program der kan åbne det format.

Suk, hvis bare jeg kunne få min løn seddel og lidt personlige dokumenter ud, så ville jeg være glad, programmerne var dog trods alt det mindste, de er hurtigt langt ind igen og sat op ( ~2-3 timer)

/Brian

[quote="[DK]Guffe":2isp28ad]Suk, hvis bare jeg kunne få min løn seddel og lidt personlige dokumenter ud, så ville jeg være glad, programmerne var dog trods alt det mindste, de er hurtigt langt ind igen og sat op ( ~2-3 timer)

/Brian[/quote]
I know the feeling! :frowning:
Da min gamle iPAQ gik ned, og jeg slet ikke kunne tænde den (måtte have den byttet hos Compaq!), mistede jeg også en masse følsomme og personlige dokumenter, fordi jeg havde gemt disse i iPAQ File Store, altså i rommen (der jo netop skulle sikre mod tab af data i tilfælde af en hard reset!) Men når man nu slet ikke kan tænde maskinen og når nu alt, hvad der er gemt i iPAQ File Store IKKE synkroniseres via Active Sync, ja så var det bare ærgerligt!! Det kunne ikke reddes… :cry:

Men jeg tror der skal en af de mere erfarne PDA-brugere på banen her…
“There’s got to be a way…”

Håber det lykkes for dig!

Venligst,
Rico

ja jeg har ihvertfald tænkt mig at surfe nettet tyndt for utilitys, når jeg nu har filen liggende så giver jeg ikke op.

Men hva, jeg har ihvertfald besluttet mig at JEG IKKE GEMMER MERE I ROM, jeg vil gemme ALT på min SDkort, det mister jo ikke tingene

/Brian