Test og samtale i sverige

Hej folkens! Nogen som skal til samtale i sverige den kommende uge? Det drejer sig om optagelse i Polen, hvis nogen skulle være nysgerrig :wink:

Det er jeg da ret interesseret i at høre om… Har du et link eller noget? Hvordan ligger det med optagelseskrav? Hvor i Polen er det? Pris?

vh Simon

Ja, det er skam interessant. Her er nogle nyttige links : http://www.ed.amg.gda.pl http://www.jedlinski.com

Foregår undervisningen dernede på engelsk?

Undervisningen er på Engelsk

Sjekk Pomeraninan Medical University for mer info om hvordan det er å studere i Polen.

Infoen her gjelder Pomeranian Medical University, men det er veldig mye likt.
Man trenger ikke intervju for å søke til dette universitetet, de brukte jedlinski-paret før, men sluttet da dette ikke har noen hensikt og da det bare er en ekstra-utgift for kommende studenter.

Dan,
Student i Polen

Du mente vist en ekstra hjælp. De har for mit vedkommende været utrolig hjælpsomme.

Hehe, du betaler desverre for meget. Hvem er det som ikke er hjelspsomme for penger?
Vi har og en agent som hjelper oss med ALT det måtte være og er hjelpsom med alt det måtte være, MEN vi betaler ingenting for å bruke henne og det er gratis å søke gjennom henne. Sånn skal det være. Ha en fin dag :wink:

Er der nogle der ved hvad adgangskravene er ved at studere medicin i Polen? Er godt klar over at det koster en del penge… Og kan man være sikker på at få godkendt uddannelsen her i Danmark? Og hvor foregår tunus henne? Håber at få et svar…

Jeg tror ikke det er noget problem at få uddannelsen godkendt- det er jo et EU land, så det er vist fint nok.

Men ja- optagelseskrav???

Optagelsesbetingelserne er de samme som i Danmark, en studentereksamen (eller tilsvarende) samt kvalifikationer i matematik, fysik, kemi svarende til B-niveau. Du skal selvfølgelig have dine sproglige kvalifikationer i orden.

Med hensyn til uddannelsesniveauet, turnus, om man kan bruge uddannelsen i Danmark, osv. ville jeg kontakte sundhedsstyrelsen, der kan de svare på om uddannelsen fra lige netop det universitet kan burges i Danmark. Det er det sted du får din autoritation fra.