Tidlig Klinisk Ophold = TKO 3.sem

Hej Studmed’s.

Er der nogen af jer der vil dele med erfaring mht TKO? Hvornår burde man tage det? Hvad bør man søge efter af hospital? Synes umiddelbart mest at ortopæd, er det der tiltaler mig mest.

Affi

Skal nævnes at jeg læser på KU.

Hej Affi,
Jeg valgte at lade universitet arrangere TKO for mig istedet for at arrangere det selv. Det betød at jeg tog TKO lige efter 3. semesters eksamen. Jeg kom på medicinsk afdeling F på gentofte hospital. Det var en god god afdeling at være på idet jeg fik lov til at se en masse forskelligt. Jeg havde to dage i skadestuen, 1 dag på diabetes klinikken, 2 dage i skopien hvor jeg fik lov til at se både mavekikkertundersøgelser og colonskopier. De resterende dage skiftes jeg til at følge jeg en forvagt, mellemvagt, bagvagt og en overlæge rundt på sengeafsnittene og på AMA.
Det var et godt ophold og man kunne mærke at afdelingen var vant til at modtage studenter. Jeg fik således inden klinikopholdet tilsendt kort over hospitalet samt en plan over hvor jeg skulle være hver dag i de to uger.

Det eneste negative var at det var meget hårdt at tage det lige efter 3. fordi man så ingen pause har mellem 3. og 4.sem og derfor er meget udbrændt når man starter på 4. sem.

Min læsemakker og jeg arrangerede selv ophold på Bornholms Sygehus:

Fordele:

  • Brede muligheder for både medicin og kirurgi, både på afdelingerne, OP og modtagelse
  • Mulighed for bolig på hospitalet og gratis aftensmad.
  • Godt sammenhold mellem de andre studerende på klinisk ophold og i vikariater
  • Hvis man arrangerer det om sommeren er Bornholm fantastisk hyggeligt

Ulemper:

  • Bornholm er langt væk

Alt i alt var det et rigtigt godt ophold. Men man skal nok arrangere at tage opholdet med én man kender, da det ellers nok kan blive lidt ensomt hvis man ikke kender nogen eller har familie på Bornholm

Er der nogen af jer der vil dele med erfaring mht TKO? Hvornår burde man tage det? Hvad bør man søge efter af hospital? Synes umiddelbart mest at ortopæd, er det der tiltaler mig mest.

www.order2com.com
brand shoes