Tidliger medicinstuderende - tilbage igen?

, , ,

Hej

Jeg er tidligere medicinstuderende og ønsker at søge ind på studiet igen.
Jeg gennemførte 1,5 år af den dengang, men kunne simpelthen ikke koncentrere mig pga. både børn og livet generelt, og så røg jeg ind i lang depression.
Jeg tog 4 forsøg i en eksamen, hvilket jeg aldrig skulle have gjort.
Jeg kunne herefter ikke få flere forsøg.
Der er gået ret mange år siden, og jeg nærmer mig de 40. Jeg har til dags dato stadig ikke gennemført en udd. simpelthen fordi jeg ikke kan se mig selv inden for noget andet. Jeg har arbejdet og tjent en del penge, købt hus, hygget mig osv. Men tænker nu er tiden sgu inde.
Jeg tager kontakt til vedledningen (har ikke haft tid til det indtil videre), jeg vil dog
gerne høre, hvad andre har prøvet.

Spørgsmål:
Kan jeg søge ind på lige fod med alle andre kommende ansøgere?
Mit snit ligger på 9.9.

Inden du får en masse modstridende råd.
Kontakt studie Vejledning på det uni du tog 4 forsøg.
Hør deres regler der.

Ved at hos os der kan man ikke blive optaget igen hvis man ikke bestå første års prøven.

Så kontakt tidligere uni.

Evt de andre. Og husk at søge i kvote 2 også.

Held og lykke💚 håber det beste for dig, sejt du gør noget ved drømmen!

1 Synes om

Og med modstridende mener jeg, af nu skriver jeg det med første års prøven. Så er der måske en der hsr hørt noget andet. Og en anden noget helt 4.
Og så er du lidt ligevidt.

Den der har styr på det er studie vejledning :four_leaf_clover:

1 Synes om

Tusinde tak for det, det vil jeg gør.
Skal nok give respons.

Nå, så fik jeg det undersøgt.
Jeg skal sende relevante doks, lægeerklæringer osv og skrive en dispensationsansøgning, hvori jeg forklarer, hvordan mine muligheder er forbedret ift. før…
Det er sgu et liv tid siden.
Men så må jeg bare få det gjort og prøvet ihvertfald. Men træls at jeg skal igennem sådan et maskineri.

Tja, fylder snart de 40.
Jeg har stadig ikke sendt noget ind endnu efter snak med damen derinde. Er sikker på jeg får grønt lys til at starte igen.
Hvad synes I, skal jeg springe ud i det?
Man kan sige jeg kommer ikke fra 0 mere (husker godt tingene fra dengang, og det skal blot friskes op). Og så kommer det nye som farmakologi osv senere.

Skal du så starte forfra ?

1 Synes om

Ja, det er det, som holder mig tilbage.
De første ca 2 år kender jeg - bare læse godt op på det og gå op og bestå, så kommer noget farmakologi som jeg læste lidt op på inden det hele gik i vasken.
Men det er over 10 år siden.

3-4 år så er jeg sikkert bedstefar.