Tidligere kvote 2 optagne

Hej!

Jeg ville høre, hvad tidligere optagne på kvote 2 gjorde for at forberede sig? Jeg tænker mest på unitesten hos SDU og AU. Jeg har læst mig lidt frem til at en herinde synes at gmat-bøgerne og betalte kurser var “spild af penge” og at det bedre kunne betale sig at øve sig på iq-test og kritisk tænkning. Jeg ville dog gerne høre hvad i gjorde? Vil også gerne høre fra folk, som regner med at tage unitesten i 2023.

Mvh. (Forhåbentlig) kommende lægestuderende

1 Synes om

Jeg var til unitest på SDU 2 gange. Første gang for at søge ind på noget andet end medicin, men gav helt sikkert en fordel, da jeg skulle tage den året efter igen for at søge medicin. Jeg forbedrede mit resultat med 18 points - særligt i læsekategorien, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder.
Jeg klarede de kvantitative opgaver godt begge gange med samme resultat, så der kan jeg ikke komme med tips og tricks. Jeg tog nogle GMAT-lignende test online, og så øvede jeg mig i at læse hvad der står. Jeg læste spørgsmålet grundigt og spurgte mig selv “hvad skal jeg præcist svare på?”. Jeg lagde vægt på ordvalgene - står der kan/må/skal/bør og hvilken betydning har det faktisk. Jeg nåede alle spørgsmålene hver gang med god tid til overs, hvor jeg gik tilbage til et par opgaver hvor jeg havde været i tvivl.
Jeg brugte faktisk en GMAT-bog til at forbedre mig i læseopgaverne. Der var gode forklaringer til hvorfor svarmuligheden var rigtigt og hvad der gjorde de andre forkerte. Jeg læste dog kun i den et par timer, men jeg synes den hjalp mig lidt.

:slight_smile:

1 Synes om