Til alle jer, der slap gennem nåleøjet... (om 4-års reglen)

… velkommen til medicinstudiet!!!

Mange gange tillykke med pladsen, jeg ved at nogle af jer har kæmpet meget hårdt for den!

Jeg ved godt det er jer meget fjernt at tænke på når I bliver færdige læger, men det er alligevel relevant for jer hvad der sker for tiden.

Historien kort:
Lars Løkke vil skabe tvang med 4-års reglen for de læger der bliver færdige fra næste sommer og frem.
Det betyder man kun har 4 år til at tage turnus (fremover 1 år), en introduktionsstillingen indenfor et speciale (typisk 1 år) og påbegynde et hovedforløb (=selve speciallægeuddannelsen). Det vil være nok for mange, men hvad med for dem, der ikke når at finde drømmestillingen inden tiden er gået? For dem er det bare ærgeligt, de kan ikke blive speciallæger!

Og sådan vil han afhjælpe specillægemanglen!! Suk… :wallb:

Nå, men vi er selvfølgelig mange, der ikke finder os i den slags! Hvis I vil vide mere om hvad der foregår- det er jo altid rart at være inde i sagerne, når det dukker op i medierne og folk spørger - så gå ind på fadl.dk, her står en masse facts, nyheder og meget mere om reformen som 4-års reglen er en del af.

Og så håber jeg at se jer alle sammen (også jer fra Odense og Århus) d. 25. september foran Christiansborg! Så skal de fandeme (pardon my french) se de lægestuderende - ja, forhåbentligt hele lægestanden - holde sammen!

Det var vist propaganda nok for idag. :wink: Skriv en PB hvis I vil vide mere eller fortsæt debatten her!

Knus Dorthe
og igen VELKOMMEN TIL!

Tusind tak! :smiley:

Har læst noget om det. Det er simpelthen noget rod. Kvantitet frem for kvalitet!

Ja, hvis der da overhovedet bliver tale om kvantitet. Vi er jo nogle, der er ret overbeviste om at dette vil forværre speciallægemanglen i Danmark.

Alt dette er selvfølgelig lige så relevant for alle jer, der stadig prøver at komme ind! Held og lykke med det, og jeg håber også at se jer til demonstrationen d. 25. september! :nurse: