Tilbud på bøger

Jeg skal begynde på AU her til sommer / vinter og har fået tilbudt nogle studiebøger fra en ven. Kan nogen der går på AU fortælle mig om man bruger de samme bøger hvert år eller om det skifter pga. forskellige undeviserer og nye bøger m.v.

jeg har fået en liste over bøger, kan nogen fortælle om de er relevante og om en pris på 2500 er et godt tilbud.

Lærebøger:

F. Geneser: ”Histologi – på molekylærbiologisk grundlag”

Finn Bojsen Møller: ”Bevægeapparatets anatomi (12. udg.)

J. Rostgaard, J. Tranum-Jensen m. fl.: ”Hovedet, halsen og indre organers anatomi”

Per Brodal: ”Sentralnervesystemet” (3. udg.)

Langmans: ”Embryologi” (2. udg.)

Opslagsbøger:

Heinz Feneis: Anatomisk Billedordbog (3.udg.)

J. Rytter og K. Holmbroe: Anatomiens navne – oprindelse og betydning (8. udg.)

Bøgerne der er tale om koster vel omkring 4000-4100 fra ny.
Og det er meget almindeligt, at der skæres 1/3 af nyprisen på brugte bøger, så dit tilbud er ikke helt ved siden af normen.
Imellemtiden er det kommet en nyere udgave af Per Brodal’s Sentralnervesystemet, men det er ikke noget problem at få udlevet læseplan til 3. udgave frem for 4. af underviserne.

Anatomiens navne er en bog, der sagtens kan undværes - den giver måske de latinske udtryk lidt mening før man ellers naturligt ville få meningen frem.
Desuden er det ikke populært at smide penge efter en bog skrevet af Jan Rytter Nørgaard, da han er en hat!

Men det er meget op til temperament om man køber nye eller brugte bøger. Men hvis man er ligeglad, så er det en god måde at spare en god portion penge på, da bøger på studiet generelt koster kassen!
Desuden skal man være opmærksom på, at bøger man køber brugt tit er fyldt med noter og overstregninger, som sikkert har været nyttigt for den tidligere bruger, men sikkert generer én ved første gennemlæsning af bogen.