Tillyke, stort tillykke

(Indlæg slettet af forfatteren)

Lad være med at læse forud. Det er spild af tid.

3 Synes om

Fuldstændig enig, lad vær med at læse forud. I går hurtigt kold i det. Nyd jeres ferie og tag tingene stille og roligt. Tillykke med optagelsen! :smiley:

3 Synes om

(Indlæg slettet af forfatteren)

Halløj, først og fremmest tillykke med optagelsen til dig og dine kompagnoner :slight_smile:

Min intention er umiddelbart ikke at læse forud inden studiestart og hvorfor så ikke? Jeg kender nogle stykker, som er færdiguddannet læger og deres vigtigste råd til mig var, at holde ferie når man har ferie. At gå på uddannelsen kan godt føles lidt som at løbe et marathon og derfor er det vigtigt, at lade op og gøre sig helt fri inden start. Og for det andet, så har jeg også andet at bruge min sommerferie på - har umiddelbart ikke lyst til at sidde klistret til en bog. Derudover ved jeg heller ikke hvordan forelæsninger m.m. kommer til at fungere og gider ikke komme ud for at, det jeg har gjort er spildt-arbejde.
Dertil skal det lige nævnes, at jeg sidder dog og læser lidt om nuklearmedicin for medicinstuderende og junior læger, men det gøre jeg udelukkende fordi jeg syntes det er spændende. Det er lidt ligesom andre menensker kan lide at læse snehvide, hehe.

6 Synes om

Tillykke til jer! :smiley:
Jeg starter på KU til februar.

3 Synes om

Jeg ved det fordi jeg har gennemført uddannelsen.

4 Synes om

(Indlæg slettet af forfatteren)

Er der en særlig årsag/fordel ved dette?

Say What Weird Al GIF

1 Synes om

Hvor mange siders fristil skal jeg skrive, hr. lærer???

(Indlæg slettet af forfatteren)

næh, det skal jeg ikke.

(Indlæg slettet af forfatteren)

Hbo Lay Down GIF by The Righteous Gemstones

1 Synes om

Ja, du bliver et halvt år hurtigere færdig, men har ikke tid til at nyde den ret afslappede studiestart sammen med dit hold mens du stille og roligt lærer at gå på universitetet.

2 Synes om

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men det er vel kun med pensum man bliver før færdig? Eller er det for at gå til eksamen før, så man afslutter bacheloren et semester tidligere?

Det er ikke min hensigt at fornærme, men jeg forstår oprigtigt ikke fordelen med at læse forud.

1 Synes om

Hvordan har du tænkt dig at gøre det? Er super interesseret btw og synes det nice, men må også være super svært hvis du starter til september?
Må jeg spørger om du kommer fra en lægefamilie eller om du har tænkt dig at self study?

2 Synes om

Læse forud - but why?

Hvad vil du opnå? Hvis du føler dig stresset eller presset før start - er tiden ganske givet bedre brugt på at varetage din psyke. På studiet vil du kronisk være bagud - den følelse må du lære at håndtere.

Nyd livet - på studiet og inden studiet. Verdenen er større end bøgerne og leves på den anden side af disse

Synes du det er spændende og interesseret i hvad der venter, så kig i bøgerne - men lad dig ikke slå ud af at du ikke forstår meget eller synes informationen virker uoverkommeligt. Tog jeg en bog i kvantefysik vil jeg også sidde vindblæst tilbage og ligne en sur karklud til tørre :smiley:

12 Synes om

Jeg skal starte på studiet i februar, og havde også overvejet at læse forud (en vane der gjorde gymnasiet let som en leg). Jeg har valgt ikke at gøre det af flere forskellige (personlige) årsager. Nok mest fordi at jeg vil nyde fritiden og tænker at det måske er lidt unødvendigt (?). Jeg har dog læst mig godt igennem Oxford Uni. Press’ “A very short introduction to” bogserie, som jeg helt klart kan anbefale.

1 Synes om