Tilstrekkelig fagsnit og UNItest poeng til AU?

Hei,

Jeg får et fagsnit som enten blir 8.8 eller 9.2 og en UNItest på 59.33. Er dette typisk nok til Kvote 2 Aarhus?

1 Synes om

Halløj :sunglasses:,
Jeg sidder med samme tanker som dig ift. AUs optagelse. De siger, de vægter fagsnit og score 50/50. Præcis hvordan de gør det ved ingen, men jeg har min egen opfattelse af, at folks fagsnit fordeler sig på samme mønster som scorer fra testen. Dvs. din score tilsvarer en bestemt fraktil på en særlig kurve, hvilket dit fagsnit også gør. Dermed tager AU gennemsnittet af dine 2 fraktiler, hvilket betyder de bliver vægtet præcist 50/50. Dem med højest samlede faktil bliver optaget. Andet såsom produktet eller summen af de 2 tal kan jeg ik få til at give mening. Vi har brug for så mange fagsnit fra folk som muligt, så jeg kan bekræfte, hvordan de fordeler sig, hvormed jeg dermed også selv ved mere om mine egne chancer. Jo flere fagsnit vi kender jo bedre. Så, du må også meget gerne gå ind og registrere dit snit i min poll, hvis du ik allerede har gjort det :slight_smile:
Når det er sagt, hvis jeg har ret, ville du sidste år komme ind med 9.2 og en score på 59.33, men med 8.8 ville du være lige lidt fra grænsen, men husk, det kan være jeg tager fejl.
God dag til dig :sunny:,
Vh. Dan

1 Synes om