.
Du kan komme på:
køge, bornholm, gentofte, halmstad, helsingør, hillerød, holbæk og hvidorve :doc:
Jeg er i klinik på Hillerød i øjeblikket. Det er sådan set meget godt. Ikke noget jeg vil advare mod overhovedet - men der er meget travlt som alle andre steder.
Vi er fordelt på ortopædkir., gas.kir., cardiologisk, nefrologisk, Lunge/infektion og onkologisk. De sidste 3 har fælles forvagtslag - spøjst, men ganske lærerigt.
Men husk de river s-togsnettet i nordsjælland op fra 5. juni og 276 år frem… (ca.)
.
.
Jeg var på Holbæk på 9. semester. Jeg havde et rigtig godt ophold på lungemedicinsk afdeling, som var et af mine allerbedste ophold på hele studiet. Til gengæld havde jeg bagefter mit dårligste klinikophold nogensinde på urologisk afdeling, som nu er slået sammen med kirurgisk afdeling, så derfor ved jeg ikke helt, hvordan det er nu.
Når alt dette er sagt, så synes jeg alligevel ikke, at du skal søge Holbæk. Det er simpelthen for langt væk, og det er meget opslidende at pendle dertil hver morgen. I hvert fald hvis man bor i København. Det går hårdt ud over læsning og enhver form for socialt liv (har også været der på 12. semester, så jeg ved, hvad jeg taler om
.
På Køge Sygehus kan man i kirurgi komme på ortopædkirurgiske og almenkirurgiske afdelinger, medens man på medicinske afdelinger kan ende på bl.a. lungemedicinsk. Det er et rigtig godt ophold, især de kirurgiske og anæstesiologiske dele.
Kan bestemt anbefales.
.
Køge har ikke nogen lungemedicinsk afdeling.
På endokrinologisk afdeling ligger en del KOL-patienter, men der er ingen ren lungemedicinsk afdeling.
Til gengæld er medicinsk afdeling på Køge meget bred, og man har derfor mulighed for at se mange forskellige typer af patienter. Jeg var meget glad for mit 9. semesters ophold der, og har et vikariat på afdelingen nu.
Det lyder godt med Køge, håber jeg ender der :doc:
Takker for hjælpen Rasmus!