.

.

.

Akutte medicinske tilstande er spitzenklasse.

Har den selv i kittellommen hver dag!

Lommekompendiumet ejer jeg også, men har aldrig fået brugt det.

.

De har bare 2 forskellige tilgange…

Akutte medicinske tilstande er behandlingsorienteret og indeholder alt hvad jeg har haft brug for at behandle i vagten.

Lommekompendiet er mere en beskrivelse af sygdommene og ikke så meget behandling.

Start med Akutte medicinske tilstande og se om jeg har ret :slight_smile:

Lommekompendiet er dyrt og ubrugeligt - du kommer ikke til at anvende det.

Akutte medicinske tilstande er rigtig god, men i de “formative” år får du nok brug for en egentlig lommebog i intern medicin (og kirurgi). Her er “Oxford Handbook of Clinical Medicine” (og evt. “Oxford Handbook of Clinical Surgery”) sublim - billig, ekstremt velskrevet, super layout, og bogen overflødiggør fuldstændig Akutte medicinske tilstande.

En god tommelfingerregel må være, at der næsten altid findes et bedre angelsaksisk alternativ til en dansk bog.

Hvis du alligevel vil læse (eller har læst) kompendiet er der ingen grund til at købe lommekompendiet.
Jeg har selv haft stor gavn af Oxford handbook of Internal medicine. Hvis du først én gang har læst de lange forklaringer i kompendiet eller Harrisons, så står “alt” på en måde i Oxford. Alle mellemregninger er væk, men de vigtigste facts og “need to know” oplysninger er der. Det er en perfekt bog.

Mange tak for jeres hjælp :smiley: