-

Man hænger på nummeret, når man først har fået det.
Der er tre muligheder:
1: Drop KBU og dermed også det kliniske arbejde

2: prøv at finde nogen, der vil bytte, når du ved hvor du skal hen. Vær opmærksom på, at ikke alle regioner er lige begejstrede for bytning - de vil gerne være sikre på, at der faktisk kommer en afløser, så lav altid en formel skriftlig aftale, så du ikke står alene med lorten, hvis afløseren udebliver.

3: Tag KBU’en hvor du nu kan. Min mavefornemmelse siger mig, at man med ca. nr. 300 stadig kan blive på sjælland, hvis man er lidt heldig. Men spørgsmålet er, om det er at foretrække?! Selv satser jeg nok på Aalborg, hvis jeg skal meget langt væk fra KU, når min tid kommer - der er nemlig en lufthavn med direkte rute til Kbh for ca. 300,-. Det er som jeg ser det bedre at være hjemme i weekenden og frisk på jobbet, end at være hjemme hver dag og sove fritiden væk, for at kunne stå tidligt nok op til at pendle til syd- eller vestsjælland i timevis om morgenen (læs: natten). Men det er selvfølgelig noget helt andet for dem, der har villa, volvo, vovse, børn og ægtefælle i Kbh… det indrømmer jeg gerne!

.

Man kan heller ikke vente til næste runde og trække et nyt nummer? <<<<<

Nej - man kan kun trække een gang. Heldigvis, tænkt hvilket kaos der ville blive hvis man kunne trække igen og igen og alle folk gjorde det.

Nej der er ikke noget at gøre, du kan ikke tage en PhD eller lign, det udskyder blot problemet.

Stod selv med problemet sidste semester med nr. 427 ud af 427, så skulle mene jeg har en idé om hvad der snakkes om :slight_smile:

Hold da kæft. Hvor endte du henne jensemand?

Viborg - akut medicin // psykiatri :slight_smile:

Der er ingen grund til at være sortseer på forhånd, selvom jeg må indrømme jeg var rimelig meget sortseer i den forbindelse.

Efter at være kommet mig over den første nedtur over nr. 427 trøstede jeg mig selv med at jeg da i det mindste ikke var den sidste idet der var “457 tilmeldte” … senere gik det så op for mig at der kun var 427 numre, og at de sidste 30 personer udgjorde partner ordningen - dobbelt nedtur :slight_smile:

.