Trække med komp fra i skat

Er det ikke godt nok muligt??

Hvor skal jeg i givet fald gøre det?? Er der noget jeg skal være opmærksom på.

Tak, kollegaer.

  1. du skal som min. være læge
  2. du skal selvfølgelig have en indtægt
  3. der er vidst nogle dokumentationspliger læst lægeforeningens skattevejledning

Sidst men ikke mindst fradrag af bøger og den “kategori” det høre til er, mig bekendt, omfatte af et bundfradrag på 5000kr. Således køber du bøger for 6000kr, så kan du trække 1000kr fra. Der ligger vidst en del sager på området, men læger.dk har en fin skattepjece, som sagt.

Fradrag til litteratur som privatperson er evigt bøvlet, du skal kunne godtgøre at:

  1. det er nødvendigt til OPRETHOLDELSE af din nuværende indtægt
  2. anskaffelse af litteratur/materialer til erhvervelse af FREMTIDIG indtægt (=uddannelse) er som udgangspunkt ikke fradragsberettiget.

Den mest elegante løsning er, at du bliver selvstændig erhvervsdrivende, så kan din virksomhed anskaffe sig tingene til virksomhedens drift. Og så skal du have en indtægt i firmaet, afregne moms, aflægge regnskab etc., . men det er jo en anden sag

Hvis du en dag ved du vil almen medicin, så er løsningen at sælge børgerne til din egen praksis når du en dag får en sådan. Så er du sælger, og din praksis køber, så bestemmer du bare salgsprisen, som nyprisen…

Sådan kan man også gøre…