Turnusnummer

Jeg står med et statistisk problem

Jeg har fået nr. 216 og i brevet står der “Sundhedsstyrelsen har modtaget tilmeldinger fra i alt 448 kandidater”

Først tænkte jeg “fint nr så er jeg lige i midten”, men nitte - folk kan jo trække dobbeltnr hvorved der reelt kan være væsentlig færre t-numre og uden antallet af t-numre er det lidt svært at sammenligne med tidligere års prioteringer og derved få en idé om hvad man typisk kan få med nr. 216.

Så den gang du trak turnusnummer - hvor mange kandidater var I og hvor mange t-numre var der i omløb (det kan jeg evt. selv tjekke, hvis du kan sige hvornår du trak) - så kan jeg måske regne ud hvor mange procent der typisk trækker dobbeltnr.

Eller endnu bedre - hvad er det højeste t-nummer du kender til at nogen har fået i denne omgang - altså gældende med start “sommeren 2006”.

Sidste semester var der over 400 kandidater, og højeste nummer var 366.

Jvf dette indlæg er der i hvert fald nr. til 383 i år:

http://www.studmed.dk/viewtopic.php?p=49995#49995

216 :cry:

Når men det er jo ikke helt undergang.

Jeg opgav at lave beregninger, da jeg fik turnusnummer for et halvt år siden. Jeg gennemgik i stedt listerne og så efter hvilket nr, der var den sidste, som fik de steder jeg gerne ville hen.

Køge/Roskilde er de første som forsvinder osv.

Jeg tror det er lige så godt som langhårede beregninger.

Min kæreste havde ca. 220 i forrige ombæring - og kom til Slagelse, så 216 er da rimelig OK… :slight_smile:

  • Mikkel

Jepper - det er intet dårligt nr det er heller ikke et godt nr…

Men de kunne nu godt i brevet have skrevet hvor mange t-numre der er i alt…

Men hvad - jeg kan få noget jeg kan leve med med det nr.

Havde nr. 142 ud af ca. 360 i sin tid, og det kom jeg til Frederikssund på.

Mig bekendt er der forskelle i den interne fordeling amterne i mellem. I nogle amter får kandidaterne igen lov at prioritere sygehus efter turnusnummer, i andre amter foregår det aldeles uigennemskueligt (læs: Frederiksborg Amt og en pencilpusher kaster folk rundt i systemet efter behag og private, ukorrigerbare, irrationelle ideer).

Umiddelbart skulle nr. 216-stykker kunne redde dig en plads på den rigtige side af bæltet. Det kan dog være værd at undersøge, hvor lang ventetid, der er i de forskellige amter. Jeg startede 2½ måned efter min kandidateksamen, mens andre har ventet halve år på at komme igang.

Og jeg som bare har regnet med, at man da “selvfølgelig” også prioriterer sygehuse efter turnusnummer… :shock:

Er der nogen, der ved, hvordan sygehusene i Sønderjyllands Amt bliver fordelt?

Hvad skal man få tiden inden turnusstart til at gå med, når man er blevet kandidat? Kan man blive ved med at tage FADL-vagter f.eks.?

apopov

Hvad skal man få tiden inden turnusstart til at gå med, når man er blevet kandidat? Kan man blive ved med at tage FADL-vagter f.eks.?

apopov[/quote]

Hahaha - personligt skal jeg da nyde den “sidste” ferie…

De tossede tager et vikariat… Men jeg skal intet andet end absolut at fede den…

Om 10 dage er jeg færdig :smiley:

Ja, det kan jeg godt se, hvis det kun drejer sig om et par måneder.

Du må have rigtig meget held og lykke med din sidste eksamen, Frold!

apopov

Nej, du kan ikke tage FADL vagter når du er dimitteret. Som frold siger, at er det da bare at nyde den sidste lange ferie. Tag et lån og rejs jorden rundt ( mindre kan nok også gøre det ). Fra nu af “vælter” pengene jo ind :lol:

Man kan søge dispensation hos Kredsforeningen til at fortsætte med at tage vagter - eneste pris er et semesters ekstra kontingent til FADL.

  • Mikkel

[quote]dispensation hos Kredsforeningen til at fortsætte med at tage vagter - eneste pris er et semesters ekstra kontingent til FADL.

[/quote]

SURE! :roll:

Jeg tilslutter mig nu Frolds lænestols-tankegang. Tag et lån og find hurtigst muligt nærmeste liggestol i solen. 8) Helt ærligt - Nyudklækket kandidat - en måned eller to til turnusstart, dagpenge efter 4 ugers karantæne - og en sommerferie man selv sætter grænsen for.

En gang imellem er det altså godt at give sig selv lov til at nyde livet, og hvile på de velfortjente laurbær :smiley: