"Udstyr" til klinikopholdet 7

Jeg står og skal til at begynde på 7. semester og altså det lange klinikophold.
(forhåbentlig - der kommer jo først svar på eksamen i februar)
Da jeg snart har fødselsdag tænkte jeg på hvilket grej man selv skal have i klinikken.

Der er selvfølgelig stetoskopet og noget fornuftigt fodtøj - men hvad mere ?

Reflekshammer ?
Pencil-lygte ?
Stemmegaffel ??? (nej vel ?)

Reflekshammer og lygte er fint. Stemmegaffel er ligegyldig. Derudover er en lommebog en god ting ala medicinsk kompedie lomme eller anden. Den lille grønne er også fin.
Derudover en lille blok/bog en god ide, hvor du kan notere diverse guldkorn mm undervejs.
En pda’er er meget hjælpsom og kan afløse flere af de ovennævnte ting.

Held og lykke med det!

Stetoskop og reflekshammer skal man have med.
Mht. fodtøj skal man have træsko på for at blive lukket ind til operationer. På nogle klinikhospitaler kan man låne træsko, hos andre skal man selv købe.
Lygten fik vi udleveret på hospitalet, men det er nok også afhængig af hvor man er.
Stemmegaffel??? Nej, bestemt ikke.

God fornøjelse med klinikken :smiley:

… Og skaf Fadl’s journalkoncept!

Tak for informationen mm.

Jeg har allerede anskaffet mig et godt stetoskop, en PDA og nogle rigtig gode sandaler jeg kun vil bruge på hospitalet.
Så jeg mangler altså reflekshammer og pencillygte - det er da til at overkomme

Bestil evt nogle sjove ting til dine kittellommer. Der ligger en liste over telefonnumre som FADL har lagt ud her på siden et sted. Ring og bestil til hele dit hold. Har haft god brug af EKG lineal og lille guide til basal EKG diagnostik. Jeg har brugt Oxford Handbook of clinical medicine - tror også den kan fås til PDA? Den er god - se anmeldelse andet steds.
Ellers er det bare at klø på og gå i krig med logbogen.
God fornøjelse.

Du kan også hente meget af det på FADLs sekretariat.

Det er åbent igen fra mandag den 30.

[quote=“Suppli”:1yrl9mam] Jeg har brugt Oxford Handbook of clinical medicine - tror også den kan fås til PDA? Den er god - se anmeldelse andet steds.
Ellers er det bare at klø på og gå i krig med logbogen.
God fornøjelse.[/quote]
PDA versionen til den nye (6.) udgave er ikke udkommet endnu. 5. udgave PDA koster $60.

http://www.oup.co.uk/academic/medicine/handbooks/pda/

Jeg kan også kun tilslutte mig de positive bemærkninger (her på studmed) om 6. udgave bog.

På rigshospitalet fik jeg træsko, som jeg har endnu og regner med at bruge i fremtiden. Så lad være med at bruge penge på træko før du får at vide du skal købe dem. Det er meget federe at låne et par de første par dage og så bruge pengene, end det er at bruge flere hunderede kroner for så at blive spurgt om til introduktionen hvilken størrelse sko man bruger så får man et par træsko. :?

Pencillygte skal du ikke bruge penge på før du ved at du ikke får den på afdelingerne. Sygeplejerskerne bruger dem goså flittigt og de burde derfor være at få overalt, men pas godt på den når du har skaffet en, de kan nemlig godt være lidt nærrige med dem.