Undgå reklamer/ads i IE

Med dette lille simple “program” (program er det ikke en gang det opdatere bare en fil som allerede finde i windows til at indholde IP-adresserne på en masse ad firmaer), der smider en host fil i mappen C:\WINDOWS\system32\drivers\etc, kan du i vid udstrækning undgå reklamer.

Du undgår ikke alle reklamer, men du kan nemt komme mange tillivs.

http://everythingisnt.com/hosts.html

Jeg har selv yderligere bagefter tilføjet disse 2:

#Added by frold
127.0.0.1 dk.errorsafe.com
127.0.0.1 ads.metropol.dk

Selvfølgelig okay installation - men for mig at se er det til hver en tid stadig bedre at bruge et program som Spybot Search and Destroy (S&D) til samme formål … udover at kunne blokere over 12.000 dårlige produkter og IP-adresser og cookies kan den også scanne og ret effektivt finde eventuelle spyware/adware produkter - ofte (men ikke altid) kan den også fjerne samme … og det uden at ligge i hukommelsen som mange andre anti spyware programmer

Og så derudover naturligvis droppe IE og begynde at bruge Firefox… :slight_smile:

ohhh suk jeg vidste det ville komme… :roll:

tråden var netop minded til de der bruger IE…

Hehe … jeg bruger faktisk selv firefox :slight_smile: … men at gå i den tro at det er betydeligt sværre at få spyware fordi man bruger firefox vil være naivt :slight_smile: (hvis man da ellers holder sin computer nogenlunde up-to-date)

SOm jensemand naevner er Spybot god til at finde spyware.

Det samme er Adaware som stadig findes i en gratis version.
http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

[quote]ohhh suk jeg vidste det ville komme…
tråden var netop minded til de der bruger IE…[/quote]
Tænkte på at skrive om firefox, men undlod.

Men hvorfor installere et hav af programmer, når man kan undgå det helt ved at installere eet program og et plugin (adblock). Og når man ovenikøbet får find as you type, tabs, integreret google søgning mv. Hvad er det I vil undgå med alle de spybots mv? Hotbar? Yahoobar, JegskalgidigBar. De ufrivillige plugins sker bare ikke i firefox.

Jeg synes alle skal prøve Firefox så de forhåbentlig kan se lyset og slippe for alverdens programmer for holde sammen på IE. For mig at se er det at køre IE, som at køre en gammel skramlet bil med stor motor, hvor man er nødt til at køre forbi tre-fire snuskede autohandlere i NV, for at få bare lidt komfort, hvor man med Firefox fra starten af kører en dejlig tysk Mercedes med standard udstyr, og hvor man blot ringer til værkstedet og så sætter de ellers soltag mv i uden beregning, og uden bøvl.

IE er god til 4 ting: ONBASE, web1000 og spyware, og SAS hjemmeside.

Du overvurderer fuldstændig sikkerheden i firefox … fordi færre bruger den sker der færre ting, ja … men hvis man kommer sig på de forkerte sites kan firefox også komme i problemer … desuden installeres megen adware og spyware gennem downloadede filer eller attahments … her beskytter firefox intet … modsat ad-adware og spybot…

dejligt mediciner relevant info…

I ku lve et nørdeforum… :wink: bare sjauw