Unitest kvote 2 point

,

Jo!!! det tror jeg altså

Nåh ok, det vidste jeg ikke. Troede de vurderede separat. Sorry :frowning:

Ja, ved heller ikke helt hvordan det fungerer - og det er noget træls med det tekniske:/

det var ellers mega tæt på - og du har vel stadig en chance når man tænker på at der sikkert er nogle der takker nej til at deltage i MMI

Er der nogen der kender antallet af kvote 2-studerende der optages på AU i år? :slight_smile:

AU’s grænsescore må helt sikkert være højere, fordi der er langt færre der får en studieplads på AU (omkring 100?) end der er folk der inviteres til MMI på SDU (omkring 350)

Hvad står der under afgørelse? Den er tom hos mig …:confused:

men er det ikke fordi du er gået videre så?

Det var også lidt et gæt :slight_smile:
men jeg bygger det på at der sidste år var omkring 96 der fik en kvote 2-plads, og optaget er jo øget i år, så det må betyde at det ligger lidt højere - men hvor meget højere ved jeg ikke…

1 Synes om

Der er Ca 107, der optages i kvote 2 på Århus.

1 Synes om

Deres grænsescoren var 90/150 sidste år eller 60 procent rigtige

Ja ok, det er jo ret brugbart at vide :slightly_smiling_face::upside_down_face: den må næsten ligge en smule lavere i år, men det er selvfølgelig ikke sikkert!

Må jeg spørge, hvordan du ved at grænsescoren sidste år var 60? Jeg synes ikke det står nogen steder. Fik 58 sidste år og 60,2 i år, så håber virkelig!

Jeg søgte kun AU sidste år, men har søgt begge dele i år. Jeg tror det er meget forskelligt hvad folk gør :smile:

Det gad jeg også godt vide :slight_smile: men jeg har set på en anden tråd at der er en til der bekræfter at grænsescoren lå på 60 sidste år, så den er sikkert god nok. De har nok kontaktet AU efter alle studiepladser var tildelt og fået svar dér!
Med en score på 60,2 kan jeg godt forstå du ikke tør føle dig helt sikker, selvom det da ser ok lovende ud!

1 Synes om

Der var nogen, der havde fået 58, som ikke var kommet ind, mens der var noget, der havde fået 60 som var kommet ind. Så det er ikke særligt svært at komme frem til, at grænsen må have været 60. Forleden skrev jeg til AU og spurgte, hvad den var sidste år, og det sagde 56, hvilken slet ikke giver mening. Jeg mener, at 60 er meget realistisk.

Tak for svar :slight_smile: Sidste år var grænsescoren for at “komme i betragtning” til en plads rigtig nok 56, men det var jo så desværre ikke alle i “betragtning”, som endte med at komme ind

Selvtak. Jeg vil mener, at du har en pæn chance for at komme ind på århus med en score på 61, for den falder nok en eller to point i Århus, da antallet af pladser er blevet øget. Det skete i hvert fald for sdu, hvor sidste år var den 56 og i år er den på 54.8. Jeg krydser i hvert fald fingre for dig.

1 Synes om

Kan man øve sig til testen? Jeg søger nemlig kvote 2 næste år og vil rigtig gerne videre…

Det kan man godt. Find lignende tests på nettet. Der er ikke så stort udbud af danske tests, men der er mange engelske som er udmærkede til øvelse inden MCQen :+1:

1 Synes om