Utopi med medicin og studiejob? Erfaringer søges

Hejsa!

Jeg starter på AU til august, og jeg glæder mig rigtig meget!

Jeg har dog lige et spørgsmål:
Hvordan ser skemaet (oftest) ud på de første par semestre? Hvornår møder man ind og hvornår har man fri?

Spørger egentlig fordi, at jeg har et dejligt fritidsjob i 7-eleven som jeg stadig gerne vil passe, mest af økonomiske årsager. Det er hver mandag fra 15-22. Bliver selvfølgelig lidt nervøs for, om det overhovedet kan lade sig gøre, hvis nu man først har fri klokken 16

Hvad er jeres erfaringer?

Vh. Louise

Fedt, glæd dig!
Ville ikke bekymre mig, hvis det kun er mandag efter kl 15. Hvornår du har timer afhænger af hvilket hold du kommer på.
På 2. semester var jeg på det sene hold og havde derfor holdtimer fra kl. 16-18. Men du kan spørge underviserne på andre hold, om du så må være med på deres hold, hvis du uheldigvis får sene timer.

Men du kan prøve at lege med skemaerne fra vores skemaside: Skemaer Medicin Aarhus Universitet

1 Synes om

Tak for dit fine svar!

Jeg er enlig mor - og har bekymret mig en del om de sene timer. Men man kan simpelthen få lov at skifte hold hvis det passer helt skidt??

Det jeg snakker om er ikke officielt at skifte hold, men lidt ligesom at holdshoppe, hvor du bare har fået lov af underviseren. Men du kan altid skrive ind til dem, der sætter folk på de forskellige hold og så høre, om du kan skifte, hvis det står helt skidt til.

1 Synes om

Dejligt med fleksibilitet! Mange tak for dine svar

Hej @Louemberg,

Hvordan ved du om du er kommet ind nu? Er det ik først den 26 vi alle får at vide det😄

Bedste hilsner issa

Mit snit er 11,6 så føler mig rimelig sikker ift. AU :wink: Men jo du har ret! Synes bare ikke det ville give mening at snittet skulle stige med 0,5 nu der kommer 80 eller deromkring nye pladser

Århhh tillykke med snittet !! Ved du hvor gammel man skal være for at starte sommer @Louemberg :grin::grin:

Mener den plejer at ligge omkring de 21

Well haha jeg er 18, så tror jeg ryger på vinter, hvis jeg kommer ind

Det tænker jeg du kan være ret sikker på

Hej Louemberg og tillykke med optagelsen!

Selvom det ikke lige er det du spørger om, har du så overvejet at blive SPV vagt?

Jeg har ikke selv erfaring med det, men jeg har tilmeldt mig kurset i forbindelse med min studiestart på AAU. Så vidt jeg ved er der gode muligheder for at man kan lave sine lektier under arbejdet, tjene gode penge og samtidigt lave noget studierelateret.

Hej Aleksey!
Tak og i lige måde!

Helt sikkert noget jeg har overvejet! Og skal da bare have meldt mig til!

Jeg er blevet medlem af fadl - men hvordan og hvornår melder man sig til det kursus?

Vh. Louise

Det er også et rigtig fint studiejob at være SPV-vagt!
I Aarhus er det dog ikke velset, at man læser op, mens man er på vagt. Jeg ved dog ikke, hvordan de ser på det i Aalborg, men kunne tro det samme.

@Louemberg Du søger kurset hos Vikar Region Midt. Det er ikke FADL, der længere varetager vikarbureaufunktionen. Kig her Plan2learn

Tusind tak! Jeg fik sendt min ansøgning afsted

Dagene hvor man skal være der fra 8-15 ish, så misser man bare al anden undervisning, men det kan godt forsvares?

Vh. Louise

FADL vagter hedder 7-15, 15-23 og 23-7… du vælger selv hvornår du skriver dig op til vagt og så må du bare krydse for at du får en :slight_smile: man er ikke sikret vagt og derved ikke sikret løn hvis der ikke er nogen vagter at få… Det var jeg f.eks. ude for her den anden dag hvor jeg var skrevet op til vagt, men FADL ringede aldrig… så der var ikke nogen vagt ledig…
Husk Medicin er selvstudie, så det er kun obligatorisk undervisning der ikke kan forsvares. Personligt går jeg på KU og der er undervisningen selvfølgelig anderledes. Jeg går f.eks. aldrig til forlæsning. Skal starter 12. semester nu og det er gået fint.

Jeg har godt nok ikke læst på AU, men har tidligere læst medicin på AAU (læser nu på KU). Jeg havde 2 jobs i KBH mens jeg læste medicin på AAU og afsluttede alligevel det første år med fine karakter. Jeg pendlede engang om ugen til KBH, hvor jeg arbejdede cirka 15 timer om ugen. Det var lidt stramt, men det kan sagtens lad sig gøre at arbejde 7-15 timer om ugen :slight_smile: Synes personligt at det giver rigtig meget at arbejde ved siden af studiet.

1 Synes om