Nu när det snart är dags att flytta hemifrån kan det vara bra och veta vad man bör ta med sig för prylar. Någon som har några tips på vad man ska ha med sig vid flytten?
Husk for Guds skyld en oplukker - den er vigtigere end en dåseåbner (jeg havde to af dém - men ingen oplukker - de første par måneder. Det er så svært at åbne flasker med dåseåbnere…)
apopov
[quote=“apopov”:36zycrqt]Husk for Guds skyld en oplukker - den er vigtigere end en dåseåbner (jeg havde to af dém - men ingen oplukker - de første par måneder. Det er så svært at åbne flasker med dåseåbnere…)
apopov[/quote]
aaaarrrhhh… omvendt vil jeg sige det er meget mere skide svært at åbne dåser med en oplukker :shock:
[quote=“apopov”:1tb8jrys]Husk for Guds skyld en oplukker - den er vigtigere end en dåseåbner (jeg havde to af dém - men ingen oplukker - de første par måneder. Det er så svært at åbne flasker med dåseåbnere…)
apopov[/quote]
HAHAHAHA Mr. Funnyman
[quote=“CAGOT”:2n596n9a][quote=“apopov”:2n596n9a]Husk for Guds skyld en oplukker - den er vigtigere end en dåseåbner (jeg havde to af dém - men ingen oplukker - de første par måneder. Det er så svært at åbne flasker med dåseåbnere…)
apopov[/quote]
aaaarrrhhh… omvendt vil jeg sige det er meget mere skide svært at åbne dåser med en oplukker :shock: [/quote]
Detvil jeg sgu også mene :?
Det er for eksempel også noget svineri at åbne en dåse med en hammer eller en lighter…
Jeg har bare aldrig været ude for at skulle åbne en dåse endnu - jeg er ikke den store gullaschspiser.
apopov
altså - CAGOT og mig kan stå inde for at man kan få gullash i folieposer - sådan nogle man bare skal flå op - og så med mikro-ovns knüdel. Så kan man charmere sig ind på en hver tjekkisk statsborger.
CAGOT har styr på gullash - han burde nok egentlig have haft den tvivlsomme ære af det her indlæg
[quote=“apopov”:1xxupea7]Jeg har bare aldrig været ude for at skulle åbne en dåse endnu - jeg er ikke den store gullaschspiser.
apopov[/quote]
- bønner til chilli con carne - en rigtig mandespise 8)
- flåede tomater til kødsovsen eller lasagnen
- tomat puré til samme
…med mindre man selvfølgelig har råd til at købe det på flaske eller noget i den stil
desuden kan man åbne øl med gafler, knive, kasser, skraldespande, skilte, på radiatoren - der er mange mange muligheder. DÅSER derimod… KUN med dåseåbner
mht til gullsash, så har jeg faktisk stadig, både på dåse og i pulverform. fy faen det ser gusten ud - knudel… der er jeg desværre på bar bund.
mvh
casper
(og det skal lige siges jeg faktisk har to oplukkere og en dåseåbner - så jeg har mit på det rene)
[quote=“CAGOT”:32jq5w1e] - bønner til chilli con carne - en rigtig mandespise 8)
- flåede tomater til kødsovsen eller lasagnen
- tomat puré til samme
[/quote]
Jeg må indrømme, at jeg endnu ikke har forsøgt mig med disse retter endnu. Jeg er mere til pasta med ketchup, pappizza osv.
Desuden får jeg, når jeg selv henter min “bestillepizza” hos min lokale pizzamand, en gratis lille sodavand med - og det er hér oplukkeren kommer ind i billedet for mit vedkommende
apopov
[quote=“apopov”:h32g7jg0]
Desuden får jeg, når jeg selv henter min “bestillepizza” hos min lokale pizzamand, en gratis lille sodavand med - og det er hér oplukkeren kommer ind i billedet for mit vedkommende
apopov[/quote]
man kan sagtens åbne med pizzabakken - det kræver bare lidt øvelse 8)
…men for at vende tilbage til det som tråden oprindeligt handlede om, så vil jeg mene at SÆBEer rart at ha - og så kan man endda også åbne flasker med den, hvis man købe såd<an en tryk-sæben-ud-på-den-hvide-dut-dims som man ofte kan få til en slik i netto
en CYKEL er også helt nødvendig for den fattige studerende der kan li frsik luft og at holde sig lidt i form - og så kan man endda også åbne flasker på den 8)
casper - handler ALTID ind i netto
HaHa det er godt at være håndværker, så kan man rykke en kapsel af med alt muligt også en dåseåbner.
[color=darkblue]NETOP!!![/color]
HaHa det er godt at være håndværker, så kan man rykke en kapsel af med alt muligt også en dåseåbner. [/quote]
Tror faktisk det er nemmere med en dåseåbner end med en oplukker! -og det har i hvert fald ikke noget at gøre med at være håndværker, man skal bare være jyde!
At knappe øl op, er en basal ting man lærer i ungdomsårene, omkring samme tid hvor man for første gang drak sig sprit-stiv i Pisang Ambong og rørte ved en piges bryster. - til samme fest!
Tror seriøst ikke jeg kender nogen drenge (i jylland), der ikke kan knappe en stift op hvad som helst, og hvis de ikke kan, bliver der altid smilet lidt bag personens ryg. :lol:
Mine svenske medstuderende fik lært at knappe øl op efter en uge på studiet. Nu gør de det med stor rutine!
Tilbage til spørgsmålet. Husk for guds skyld et godt lager af Kalles Kaviar, da dette kun fåes få steder i DK!
Ingen Kalles Kaviar :shock: ojj! men finns det ingen kaviar på tub överhuvudtaget?
Jag har inskaffat både en dåseåbner och oplukker så jag är säkrad på den fronten iaf!.
Andra nödvändiga saker: Potatisskalare! och en mjölkvisp (förutsatt att man är kaffenarkoman ).
Det e bara a bland att det går o köpa Kalles i Danmark. Förra gången jag va i IKEA fanns det randig med ost. I bland har Netto svensk mat och Kalles. Men det bästa e att köpa med sig hemifrån.
Simon (halv svensk)
Hmmmm… Hvad med lidt svensk fladbrød… er sku ikke sikker på man ka købe det i dk…