Vagtbureau: Fadl, Medikom, Dynamed eller noget helt fjerde?

Jeg har nu kværnet alt hvad jeg kunne finde på hjemmesiden igennem for at udrede hvad pros/cons for de forskellige vagtbureauer er. Jeg mener at have rimelig godt styr på FADL, men eftersom de fleste af trådene har udviklet sig til diskussioner for og imod FADL, har de bevæget sig lidt væk fra det emne jeg godt kunne tænke mig at få belyst. Udover det er de også tilbage fra 2004 de fleste af dem, så det kunne være rart at høre om de erfaringer som nogle af jer derude ganske givet må ligge inde med.

Jeg vil gerne vide noget om (mest henvendt til SDU’s nærområde):

  • Er der vagtbureauer hvor det er sværere at få vagter end andre?
  • Er der andre bureauer end FADL, hvor der er et tilsvarende uddannelsesniveau? (VT, BVT, stikker, whatever)
  • Er der vagtbureauer, hvor lønnen er på højde med FADL’s (lad os se om vi kan dreje uden om den fagforeningsmæssige debat)
  • Jeg ved at FADL har eneret på Rigshospitalet - er der andre steder hvor det samme er gældende? (evt med andre bureauer)

Fyr løs med jeres erfaringer. Jeg ville gerne, hvis vi holdt diskussionen om fagforening, FADL’s vedtægter og det umoralske i at snuppe uddannelse i FADL og så skride, uden for denne tråd. Jeg er udelukkende ude på at danne mig et billede af situationen rundt omkring, så jeg (og sikkert andre med?) kan vælge det vi føler passer bedst til os.

Søren, stud med fra 2. februar, 2010, SDU

Hejsa… lige en kommentar…
FADL har ikke som sådan ‘eneret’ til Rigshospitalet. Pr. 1/7 (eller var det 1/6 :stuck_out_tongue: ?), lukkede alle hospitaler og sygehuse i region hovedstaden for brugen af eksterne vikarbureauer pånær FADL.
Dvs. på alle de større sygehuse i hovedstadsområdet(Riget, Herlev, Hvidovre osv.) er der på hospitalerne blevet oprettet en intern vikarafdeling, således at pengene ikke fosser ud af sundhedssektoren på samme måde, som når de private vagtbureauer malker den. Dette er så med undtagelsa af FADL-vagter, som er den eneste form for eksterne vikarer der stadig render rundt på hospitalerne :slight_smile: .

Ret vigtigt for FADL’s overlevelse :slight_smile: . Tak RH (Ikke Riget men Region Hovedstad:-)