Valg af uddannelse

Hejsa

Jeg er meget i tvivl om valg af uddannelse og overvejer at gå mange veje, herunder blandt medicin, psykologi og fysioterapeut, men også i en mere merkantil retning med en uddannelse på CBS. Er det jeres erfaring, at det er en “skidt” idé at læse medicin, hvis ikke man er 100% sikker på, at det er den rigtige vej at gå?

Jeg overvejer blandt andet psykologi og fysioterapeut, fordi jeg føler, begge læner sig en smule op af medicin som fag, men omvendt kan jeg “frygte”, at jeg vil fortryde, hvis ikke jeg tager “hele pakken” og læser medicin. Jeg har bare svært ved at se mig i den hektiske hverdag som læge og i en branche, der i højere grad end andre får lov til at “bestemme” over mit liv (lang uddannelse, dårlige arbejdstider-og forhold, forflytninger osv.)

Jeg synes, at kroppen og særligt hjernen er utroligt spænende, og har faktisk kig på neuroscience-kandidaten som en alternativ kandidatmulighed skulle jeg vælge at starte på bacheloren i medicin, men i nogle perioder føler jeg, at min interesse for sundhed blot er en “interesse”, jeg skal dyrke for mig selv, og måske nødvendigvis ikke have som erhverv.

Er der nogle herinde, der har stået i nogenlunde samme situation som mig, og som måske kan dele ud af jeres erfaringer og hvilke valg, I endte med at træffe?

Håber I på den ene eller anden måde kan hjælpe - jeg sætter stor pris på alle inputs :))

1 Synes om

Studiepraktik - som udbydes hvert efterår - du kan faktisk melde dig til dette efter du er færdig med gymansiel uddannelse

Det er en måde lige at få et indblik i de alternative muligheder du overvejer

og så er der jo selvfølgelig åben hus arrangementerne i februar

der findes også talrige videoer på youtube hvor diverse uddannelser gennemgås

jeg var ret sikker på jeg ville læse medicin - men jeg var også nødt til at overveje andre ting bl.a. de uddannelser i den by jeg boede i.

så i 2016 da jeg var færdig med HF så prøvede jeg at tage 3 dages studiepraktik i oktober i en uni uddannelse som lå i min by for at se om det var mig

de 3 dage giver ikke SU eller andet økonomisk skal du dog være obs på