Vedr 4-års reglen: Giv lægeforeningen deres ord igen!

Som mange af jer nok ved, så er lægeforeningen gået med på aftalen om 4-års reglen. :roll:

Til jer, der lige har 5 minutter her i “sommertravlheden”, så foreslår jeg at I bruger dem på at “punke” Mette Worsøe fra YL (mette.worsoe@dadlnet.dk) og Jens Winther Jensen fra DADL (jens.winther.jensen@dadlnet.dk - ja, hvor får de det fra) til at skrive og minde dem om deres egne ord!

Ved godt at det er “old news”, men jeg faldt lige over dette dokument: Lægeforeningens oplæg vedr Speciallægemanglen

Det vigtigste herfra er den sidste paragraf:

“Tvangsforanstaltninger til fordeling af
læger geografisk og på specialer belønner
kun de sygehuse og afdelinger, der ikke
selv arbejder med kvalitet, medarbejder-
rekruttering og –fastholdelse. Det bør ikke
have plads i en kvalitetsreform.”

Og det er vel at mærke dateret 17. april 2007 - dvs dage før den skæbnesvangre aftale! :wallb:

Lad os få lægeforeningen tilbage på fornuftens kurs inden den store dag d. 25. september! :bash:

Knus Dorthe

Sig mig, vidste I alle sammen godt det?
Slet ikke nogen, der er forargede?

Øv… :roll:

[quote]Sig mig, vidste I alle sammen godt det?
Slet ikke nogen, der er forargede? [/quote]

De bliver jo ved med at komme med den dårlige undskyldning at man må slå nogle æg i stykker for at lave en omelet. Tror heller ikke at de som sådan er for 4-årsreglen, men at de ser den som et nødvendigt onde. At alt andet godt i den aftale så ikke opvejer det onde er en anden snak.

Det er vist heller ikke via Lægeforeningen vi skal have ændret den aftale. Skal man gøre noget, skal der skrives læserbreve og kontaktes politikere eller journalister.

• Mikkel

Ja, det er meget godt, men DF er begyndt at bruge argumentet “Jamen, I har jo selv sagt ja til det”. Det er jo slet ikke til at bære!

Jeg tror heller ikke der undervises om forskelle på foreninger i folkeskolen…

[quote=“Thomas Høgh”:14cewvek]

Jeg tror heller ikke der undervises om forskelle på foreninger i folkeskolen…[/quote]

???