Vejledning omkring pensum til 1. semester

Hej derude

Jeg skriver udelukkende for at spørge jer til råds omkring 2 bogvalg. Til humanbiologi ser jeg umiddelbart at et klogt valg er enten at købe Hole’s essentials of human anatomy and physiology, 10th edition, eller Menneskets Anatomi og Fysiologi - korrekt /forkert? Som jeg læser mig frem til, bør man kun vælge sidstnævnte hvis man er meget ivrig efter at undgå engelsk? Grunden til jeg spørger ind til dette er at jeg vil skynde mig at finde den brugt inden jeg starter.

Derudover til kurset om tidlig patientkontakt er jeg stødt på en bog der hedder Samtalen med patienten og en der hedder Tidlig patient kontakt kompendium - den første er lidt dyrere, men hvad råder i en til på dette kursus? Grunden til at jeg ønsker at tage hul på dette kursus lidt nu, er at jeg netop er blevet ansat som stikker og synes det er spændende at vide lidt om patientkontakt til dette.

Mvh
Andreas

Halløjsa.

Pensum til basal humanbiologi er bygget op omkring Holes. Du bliver kun spurgt om ting som står i den, til din eksamen! Det er en regulær nobrainer.

Til TPK skal du bruge begge de bøger du nævner. Kompendiet indeholder tekster på dansk og engelsk vedr. det at være læge og hvordan patienten opfatter sig selv og lægen som behandlingsperson. Samtalen med patienten er en regulær undervisningsbog med forskellige afsnit osv.

Jeg brød mig ikke om Holes, og spurgte kursuslederen, hvorvidt Menneskets Anatomi og Fysiologi var dækkende. Han sagde, at den faktisk gik mere i detaljer end Holes, så du kan godt bestå med den.
Der var et enkelt ja/nej -spørgsmål til eksamen, der kun var beskrevet i Holes, men det var jo blevet gennemgået til SAU, så det døde man ikke af.

Er der nogen der ved hvorfor vi rådes til at købe 10. udgave af Holes, når de er nået til 12. udgave i serien?

Er der en KU 1. semester-studerende, som vil være så venlig at hjælpe mig? Kontakt mig på dysperen(at)gmail.com

Tak.