Venteliste kvote 2 SDU

Hej alle og tillykke til de der allerede har fået svar om optagelse!
Jeg er kommet på ventelisten til kvote 2 SDU med ét sølle point fra grænsescoren. Er der nogen der har en idé om hvor gode mine chancer mon er?

Det er virkelig svært at sige, men med blot ét point fra grænsen er dine chancer ikke helt dårlige efter min mening. Det kommer meget an på hvor mange der takker nej til deres studieplads.

Tak for svar. Og ja, det er selvfølgelig svært at spå om, er bare så spændt!

Forhåbentligt kommer du ind, og hvis ikke: eftersom du var så tæt på i år, så må der forventes at dine chancer er utrolig store næste år… At komme ind et år efter er vel ikke jordens undergang :slight_smile:

Sandt nok. Men et år er længe når man er fyldt 30 :blush:

Det er meget forståeligt, krydser fingre for dig! :confused:

Eftersom flere har aflagt prøve gennem kvote 2 på både Århus Universitet og Syddansk Universitet, er det ikke utænkeligt, at flere vælger at takke ja til pladsen det ene eller det andet sted. Samtidig vil flere ansøgere kunne tænkes, at have søgt en plads på Københavns Universitet. Og man bliver trods alt kun tilbudt én plads afhængig af sin prioritering. Så er du blot et point fra grænsescoren, er dine chancer vel ganske gode.

Og må man spørge hvad du har lavet frem til nu?

Jeg har en bachelor og har arbejdet i 5 år efterfølgende. Men nu var det tiden til at forfølge drømmen. Så håber virkelig.