Ventilatør-adgangsprøven

Er der en, der kan fortælle mig lidt om ventilatør-adgangsprøven ift. hvilke typer spørgsmål man får? Sidder her med Ventilatørhåndbogen, og synes godt nok, den er tung at læse, hvis man skal huske det meste… På forhånd tak.

Følger lige med her :slight_smile:

Det er en multiple choice opgave som du har 30 minutter til - de fleste klarer den på 5. Det eneste spørgsmål jeg kan huske der var, var om hvad børns respirationsfrekvens er. Hvis ikke du klarer adgangseksamen, så sætter Astrid sig ned med dig og gennemgår fejlene og så får du en ny prøve efter et par dage.

Så længe du har læst bogen skal du nok klare dig igennem adgangseksamen.

Okay, tak for svaret! Kan du måske huske, om der også kommer spørgsmål såsom “ved venstresidig hjerteinsufficiens er et hyppigt symptom dyspnø - hvad skyldes det?” eller “Hvad er den kraftigste stimulator for autoregulationen af blodflowet i vævet?” eller “Hvilken faktor påvirker ikke CVP?”

Det er alle 3 tjekspørgsmål fra håndbogen, som findes sidst i hver kapitel… Synes måske bare ikke lige altid, at de er så lette at svare på (selvom man har læst kapitlet).

Nej, det kan jeg desværre ikke huske, men jeg tror det ikke. Det er alt sammen noget der vil blive gennemgået til undervisningen, da ikke alle der starter på kurset har været igennem 4. semester endnu, hvilket jeg også går ud fra at du heller ikke har.

Det der bliver gennemgået til undervisningen vil først komme til den endelige eksamen.

Jeg er først lige begyndt på 4. :slight_smile: Men tak for svaret, endnu engang.