Hej alle! Har I nogle gode anbefalinger til modul 2? F.eks videoer på youtube, apps, hjemmesider, kompendier osv? Nogle gode råd?
Hej
Jeg brugte i sin tid Johns standard svar. De er vist ikke længere pensum men kan angiveligt stadig bruges til at lære anatomien. Jeg lærte dem udenad og så klarede jeg det ret fint.
Dertil tag til præparat fremvisning og evt. køb fysiske anatomi flashcards.
Du skal også bestå embryologi, arbejdsmedicin og fysiologi for samlet at bestå B2.
Held og lykke!
Jeg vil varmt anbefale kompendiet: Bevægeapparatet til anatomi. Den er lavet med udgangspunkt i bogen med samme titel. Gode illustrationer og har nogle gode huskeregler.
Kan også varmt anbefale evt. at lave powerpoints til de enkelte områder - fx OE, UE, hals + ryg, bækken osv. Det hjalp mig enormt meget med forståelsen!
Hvad der angår de øvrige emner - der dukkede jeg personligt kun op til forelæsninger, og lidt holdtimer, og så var den hjemme. Ellers kan du også sagtens bruge chatGPT eller lignende - den er også guld værd, når man skal træne eksamenssæt!
Og som den varmeste anbefaling, lav en fandens masse eksamenssæt. Gør at man i hvert fald har en god ide om, hvilke spørgsmål der kan komme - her tænker jeg især embryologi, fysiologi og arbejdsmedicin, nu hvor anatomi er blevet ændret pga. ny underviser.
Det skal også siges, at når i har haft om alt der er vedr. bevægeapparatet, og du føler at du glemmer en kropsdel, så skal du vide, at alle vi andre har haft det på fuldstændig den samme måde. Kæmpe fag med et enormt pensum, der bare forsætter
Men hvis os på ældre årgange kan, så kan du/i også!!!
Held og lykke!!!