Vind en studmed T-shirt - lav et klinik evalueringsskema

Hejsa,

Jeg har brugt de seneste dage til at lave et evaluerings modul således at efter vi har været i klinik, så kan vi evaluere afdelingen.

Men hvad skal spørgsmålene i sådan skema være? eller med andre ord inden for hvilke områder og inden for kriterier vil du gerne have viden inden du skal i klinik på en afdeling.

Bland alle der hjælper i denne post trækkes lod om en hvid polo-shirt med syet studmed.dk logo

Modulet fungere ved at man kan udfylde evalueringsskemaet eller man kan se alle de evalueringer den pågældende afdeling har fået. Resultaterne plottes ud såvel i tekst som grafisk i form af “lagkage”-grafer

Min tanke er noget i stil med det neden for - ja, den bliver hååååååååt

God idé med evaluering af klinikophold. Det kan måske gøre det lettere at proritere hospitaler udfra andre kriterier end transporttiden og løse rygter.
I evalueringen synes jeg, at det er vigtigt i hvor høj grad man får lov at deltage aktivt på afdelingen. F.eks. gennemgå en pt. på stuegang i stedet for bare at stå i baggrunden og lytte med. Det er selvfølgelig meget afhængig af de læger der er på afdelingen pågældende tidspunkt, men der er jo nogle steder, hvor stemningen bare ikke er til, at de studerende kan hjælpe med.
En anden ting er om de studerende står på vagtplanen. Har man en funktion hver dag og regner de med at man altid dukker op. Hvor ofte er man i modtagelsen? Forventer de at man også tager aften- og weekendvagter?

Det var vist, hvad der er vigtigst for mig
… Hov, glemte det allervigtigste. Er der kaffe til de studerende til morgenkonf.? :lol: