Vinteren 07 SDU

hejsa

JEg har for et stykke tid siden modtaget et brev fra SDU, det bev med skabelonen til studiekort, hvor der stod følgende:

“Du kan se mere på http://www.sdu.dk/health/studieinformation/medicinba/ og få tilsendt yderligere oplysninger om tid, mødested og sekma fra det Sunhedsvidenskabelige Studiesekretariat…”

Men jeg kan ikke finde nogle af de ting på hjemmesiden, finder kun noget for dem der har studiestart sept. 2006. Nogen af jer som har fundet det?

Har tænkt på at ringe til SDU men ville lige spørge her først.

Derudover vil jeg gerne spørge om hvornår man køber bøgerne til 1. semester, kan man vente med at have bøgeren til en uge efter studiestart, altså får mna først afvide hvilke bøger der kan bruges på skolen eller er det noget man selv skal tage stilling til fuldstændig selvstændigt?

Hej :slight_smile: Du kan fint vente med at købe bøgerne til efter studiestart - da vil du få vejledning og anbefalinger fra både de faglige tutorer og undervisere i fht hvilke bøger som er bedst egnet. Når læseplanen lægges ud på net står der også hvad for nogle bøger som er anbefalt - men som sagt så er det smart at vænte med køb til efter du har snakket med tutorene/ældre studerende - det kan spare dig for mange penge i form af unødvendige indkøb… Et annet tips er at købe bøgerne via internet - det er faktisk mange penge at spare!

Held og lykke med studiestart - og god jul :slight_smile:

Det du kan se på hjemmesiden er studieordning, læseplan osv.
Du får tilsendt oplysninger i løbet af januar måned. Det er de sociale tutorer der står for at sende alt det ud til dig (hvis de sociale tutorer vel at mærke stadig eksisterer). Either way, så skal du nok få info i januar måned. Sådan plejer det at foregå.

Og vent for guds skyld med at købe bøger til du er startet, som rmoen01 siger. Ellers ender du bare med at købe noget du ikke kan bruge.