Vinterstart standby

Er der nogen der ved hvordan det bliver vurderet hvem der skal have standby vinter eller sommer på AU? Jeg er 23 og har et snit på 10,0, dvs 0,1 under kvotienten.

Så med mindre der er tale om lodtrækning kan jeg ikke forstå at jeg først er standby til vinter…

Er der nogen der ved hvordan de vælger at dele standbypladserne op, og om jeg kan blive tilbudt en plads til sommerstart alligevel?

Jeg har også fået tildelt vinterstandby med snit på 10,0. Jeg er selv 21, så synes også det virker en smule mærkeligt. Specielt fordi der nok er mange unge på medicin i år: http://www.au.dk/nyheder/presse/2010/mandlige/ “…viser de seneste opgørelser, at de samfundsvidenskabelige og sundhedsvidenskabelige uddannelser har den største andel af unge under 20 år blandt de optagne…”.

Umiddelbart vil jeg mene, at det stadig er alderen, der er bestemmende, ligesom det gælder for vinter/sommerstart for optagne.

Præcis…Det er meget mærkeligt.

Har talt med studieforvaltningen og de siger at de ikke ved hvordan det er delt op…Men hvem gør så!!!

Iih altså vil gerne ind nu :frowning:

Jeg har også et gennemsnit på 10,0 og er blevet tildelt en standby plads på vinterstart. Jeg er dog kun 20, så jeg syntes ikke det var så mystisk.

Men er der nogen der ved om - hvis man nu ikke kommer ind til vinter - det tilsagnsbrev man får tilsendt gælder til sommerstart 2011 eller også til vinterstart der (altså først februar 2012)? For jeg vil altså meget nødig vente 1½ år på at komme ind, det er frygtelig lang tid.

Du er sikret start til september så vidt jeg er informeret :slight_smile: så bare rolig :wink:

Ja - alle med tilsagn starter om sommeren. Det har jeg ihvertfald fået afvide af en fra indskrivning og optagelse.

Men noget man skal være opmæksom på, hvis man ikke får tilbudt optagelse i dette optagelsesår, er at man skal opfylde de adgangskav der er til medicin i 2011!

De adgangskrav, det er så kun bestemte fag, eller hvad? Er det også karaktergennemsnittet?

Men ellers meget godt at vide at man ikke skal vente 1½ år (:

Ja det rart:)

Det kan være fagniveauer eller fagkarakterer:

Fx Eng A eller Mat A bestået med gennemsnit på 7 eller derover… ligesom i 2008, hvilket dog blev fjernet igen året efter, da mange ikke kunne leve op til det - deraf den lave kvotient i 2008.

Men, jeg tror vist nok at sådan noget skal varsles 2 år forinden, og da det ikke er blevet gjort, så vil de specifikke adgangskrav ikke ændre sig. Men skal skal måske undersøges lidt grundigere?

Mht. adgangskravende så er det ikke muligt at kravende bliver skærpet inden næste år, det er kun muligt at der bliver slækket på kravende og det kan jo være ligemeget :slight_smile:

Det lyder godt! :smiley:
Men hvordan ved du det?

Jeg ringede og spurgte studieforvaltningen :slight_smile: