Vollsmose

Hej

Jeg håber, at der er nogle venlige sjæle herinde, der gerne vil give deres besyv med, hvor slemt Vollsmose i Odense egentlig er?
Jeg står i den kedelige situation, at jeg jeg pendler mellem Århus-Odense dagligt, og derfor gerne vil flytte til Odense.
To medstuderende er lige flyttet til Vollsmose og har tilbudt mig en et værelse hos dem. Da de begge også er tilflyttere (og kun har boet i Vollsmose i 12 dage), kender de måske ikke bydelen på godt og ondt…

Er der nogen, der kender noget til bydelen…? Er det virkeligt så slemt som medierne angiver?

Håber I vil komme med en kommentar eller to! :slight_smile:

hei Pingo!

jeg flytter ikke til Odense før etter jul, og er nok ikke den som kan komme med et godt svar. men ja, jeg har også hørt om det dårlige ryktet til Vollsmose. både fra ei som har bodd i Odense i flere år, og fra en som har familie som bor i byen. de sier: “i Vollsmose vil du ikke være”. ingen av de har selv bodd i Vollsmose, og jeg er ikke sikker på hvorfor de har fått den oppfattelsen av bydelen.

kanskje det er noen her inne som har et bedre svar å komme med?

hilsen Marianne :slight_smile:

Har boet i bydelen Vollsmose i snart 20 år (!)

Der sker intet… jo, af og til er der ballade, ligesom der også er ballade midtbys i Odense - det kan ikke undgås. Dog vil jeg advare dig således, at går du hen til en flok unge og siger “hej perker”, så skal du nok ikke regne med venlige ord tilbage. Den ballade der er derude har INTET med dig og mig at gøre, de er sådan set ligeglade - det er indbyrdes imellem visse grupper, at der er konflikter, hvis du overhovedet kommer til at opleve noget.

Jeg vil råde dig til at kaste dig ud i det - det er fine lejligheder, billige og så kommer du til at bo i et naturskønt område.

Jeg synes selv, at det er farligere x 100 at gå i byen i weekenden end at bo der…

G

Hej Marianne og G :slight_smile:

Jeg tog derud i dag!! Sikke da et idyllisk sted! :smiley: Nu ved jeg godt, man ikke skal være blåøjet - meeen det er jo ikke sådan som jeg havde forestillet mig! (Ked af at jeg har ladet mig præge så meget af medierne! Man burde vel vide bedre!?)

Snakkede med en pige fra studiet i dag og hun sagde også hun havde boet der det meste af sit liv, og at det ikke er som de angiver i medierne! Desuden er der jo megagode forbindelser til uni :smiley: Jeg kan næsten råbe til buschaufføren, at han skal vente, hvis jeg er sent på den! :slight_smile:

Så jeg glæder mig til at flytte til Vollsmose :smiley:
Tusind tak for hjælpen!

Ligesom Güven har jeg boet i Vollsmose i godt 19½ år (hele mit liv!), og det er yderst sjældent, at
der sker noget spændende herude. Når der sker ballede, så er det aldrig der, hvor jeg befinder mig. :roll:

Må man spørge, hvilken af parkerne du flytter til? :slight_smile:

Flytter til Birkeparken! :smiley: Og glæder mig enormt meget!! Blir SÅ fedt! :slight_smile:
Nu har jeg været vant til at pendle 20 timer om ugen - gad vide, hvad jeg skal med al den fritid, jeg nu får!? :smiley: