Volontør..?!

Hejsa!

Jeg har lige et spørgsmål angående arbejde som volontør…
På et tidspunkt læste jeg herinde i dette forum, at nogen havde arbejdet som volontør på Syddansk Universitetshospital en sommer og søgte derefter optagelse via kvote 2, og kom ind…

Jeg vil så bare høre, hvad et arbejde som volontør indebærer, da jeg overvejer det stærkt. Og hvordan ser Universiteterne på det?

På forhånd tak!

Før jeg startede studiet forsøgte jeg at få en voluntørplads på Holbæk Sygehus, men grundet et spørgsmål om tavshedspligt samt travlhed på afdelingen viste dette sig umuligt at gennemføre.
Jeg vil dog råde dig til at prøve alligevel og gerne på flere afdelinger.

Såfremt du har læst materialet vedr. samling af point til kvote 2 er det vidst nok 10 timer om ugen medførende et point pr måned.

Så vidt jeg vurderer er det et udmærket udgangspunkt for en samtale til kvote 2.

Selv fik jeg omkring 75 point, men det var svært at opnå så mange. I øvrigt kom jeg alligevel ind på kvote 1.

vh Christian

Hej igen!

Tak for dit svar! Altså det skal være 15 timer om ugen før, at man kan få et point, men dette gælder jo lønnet arbejde, og er volontør arbejde ikke ulønnet…? Men ved du så, hvad man foretager sig på afdelingerne…?

Hvad foretager man sig på afdelingerne…

Tja…derom kan jeg kun gætte. Såfremt du i forvejen er uddannet indenfor sundhedssektoren har du et godt udgangspunkt for at kunne arbejde selvstændigt. I denne situation kunne du indgå i den daglige pleje af patienterne…, men hvis det forholder sig anderledes så er det nok en lidt anden sag. Derfor vil jeg råde dig til at skrive et A4 ark med dit ønske om at blive voluntør og sende det til en masse afdelinger. Jeg er sikker på at de nok skal finde noget til dig, hvis de vil vel at mærke.

vh Christian 8)