YL og situatioen omkring 4-årsreglen!

Har tænkt meget omkring det her, og kan ikke se hvad YL har fået ud af denne så kaldte aftale andet end nogle meget vage ord som flere uddannelsesstillinger osv. Lars Løkke er ikke kommet med noget konkret på bordet. Er der sat flere penge af til regionerne for det,? Regionerne skal jo trods alt udvide deres sygehuses uddannelsekapaciteter…

Det groteske er at YL ikke stiller mistillidsvotum mod deres lederskab, de vil vente og kigge. Det vil jeg ikke!!

EN tanke er at lave en ny fagforening for læger der kæmper for os frem for at bare acceptere tingenes tilstand.
Man kunne evt bede FADL, som er en af grupperne der er gået i kamp mod denne aftale, om at udvide deres medlemskab og dækning til også at omfatte færdiguddannet læger.

YL er måske fortid??? da de ikke kan fatte at deres medlemmer er forarget og de er ikke villige til at gøre noget ved det der påvirker deres medlemmer

Hey

Tror bestemt ikke YL er fortid.

Men synes det er interessant, at gennemsnitsalderen for YL´s medlemmer er 38,5 år, hvor de fleste allerede er igang med en speciallæge uddannelse (og 26% er færdige speciallæger), så hvorfor skulle de interessere sig for de nye principper eller regler, de kommer jo absolut ikke til at berøre deres videre uddannelse ?

Vh. Køhn

P.S. tal fra http://www.laeger.dk/portal/page/portal … NINGEN/Y_L

Ja men så burde ikke hedde Yngre Læger, men ældre læger, og ja det er sjovt at så mange er igang med deres videruddannelse. Jeg har altid forstået det som at så høre man hjemme hos FAS.

YL svigter deres medlemmer, men det er også sjovt at vi har en Lægeforening der ikke formår at skabe et samlet front for alle læger.
AT man giver køb på sin valgfrihed kan godt accepteres, men kompensationen skal være tilsvarende, derfor mit forslag om en fagforening forening, der vil kæmpe for alle sine medlemmer. Det hedder vist solidaritet hvis mand er venstreorienteret eller fællesskab hvis mand er til højre.
Fordelen er åbenlys!

YL er ikke en fagforening…men en lobby organisation…så giver tingene meget mere mening… :smiley: men ja, kan godt følge ideen med en rigtig YL.