3. semester eksamen - KU

Hej, jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har været gennem 3. semester på KU.

Jeg vil gerne vide hvor mange fejl folk ca. har til spot-prøven?
-Hvor mange er godt, og hvornår ser det sort ud?

Derudover kunne det være meget interessant at høre hvad I kom op i, af A og B spørgsmål? Mest for at lure hvorledes de to er kædet sammen, hvis der overhovedet er en sammenhæng.

VH Mathias.

Jeg mener jeg havde 6 fejl. Hvis man har mere end halvdelen forkert, så dumper man ret sikkert.
Jeg kom op i plexus brachialis og mellemøret.
Der er ingen sammenhæng mellem hoved og bispørgsmål, det er tilfældigt.

Mvh

David

Der er den sammenhæng mellem A og B-spørgsmål at de forskellige eksaminatorer selv bestemmer hvad de synes de har kompetencer til at eksaminere i.

Nogen eksaminerer meget bredt og der kan man så komme op i næsten hvadsomhelst, andre har et noget mere snævert område.
Det er nogenlunde kendt hvad de forskellige eksaminerer i.
Men man ved ikke hvem man skal op hos før på selve dagen, så det er ikke til megen hjælp.

Ham jeg var oppe hos er kendt for at eksaminere kun i OE og Embryologi og det var da også det jeg fik.
Kommer man op hos Tranum er der til gengæld mulighed for at komme op i det hele.

Iøvrigt er der vist ikke andre “regler” end at hvis man får et stort A-spørgsmål, får man et lille B-spørgsmål og omvendt.

Så der er ikke så meget andet at gøre end at forsøge på at arbejde hen imod at kunne sige, ihvertfald en lille smule, fornuftigt om samtlige hundrede (eller hvor mange der er nu om dage) spørgsmål.

Jeg kan dårligt huske det, men mener jeg havde omkring 10 fejl i spotten.
Min eksaminator kommenterede i hvert fald på, at jeg havde “en del fejl” i spotten (han var ikke helt tilfreds).

Mht. A- og B-spørgsmålenes sammensætning, så er det som de to andre allerede har sagt; der er ikke nogen sammenhæng mellem spørgsmålene :slight_smile:

Er sikker på det nok skal gå dig fint, selvom man ikke altid har den følelse når man står midt i det.