CV kritik

Hej allesammen!!!

Jeg ville blive super glad hvis i gad læse mit CV og komme med jeres hudløs ærlige mening og kritik. Jeg vil rigtig gerne vil hvad i synes om både indhold og opsætning/rækkefølge osv. ALT HJÆLPER.
Jeg er færdig med min motiverede ansøgning men føler mig ikke super stærk på mit CV. Jeg har med vilje undladt første del af mit CV da det indeholder mit navn, adresse, tlf. osv.

Også mit CV er lige over 2 sider, tror i det bliver et problem?

Jeg har vedlagt det som bilag.

TUSIND TAK PÅ FORHÅND :slight_smile:

Hilsen

Maria

Imponerende cv. Jeg synes, at din prioritering af dine hovedpunkter (uddannelse, erhvervserfaring osv. ) giver god mening, men du bør få noget mere struktur på rækkefølgen af dine underpunkter (årstal), så det bliver lækkert at læse for læseren.

Hej
Det med navn og adresse var faktisk et jeg synes manglede, da jeg ikke lige havde få læst dit indlæg her ordentligt. CV skrivning er i dag en kunst art, hvor det gælder om at få læseren til at føle sig godt tilpas uden at blive forvirret. Der findes et hav af skabeloner etc, men jeg vil komme med et par råd til dit CV:

  1. drop måneder. Kun årstal, og vær konsekvent mht. 2012-2013 (og ikke 2012-13)
  2. Jeg savner lidt uddybning af dit special, emne etc.
  3. Det samme gælder Forskningsassisten for Professor Schmidt), indenfor hvilket område - din funktion etc?
  4. Jeg ville droppe fritidssektionen, da den efter min mening ikke hører hjemme i et CV. Derimod ville jeg tage det med i den motiverede ansøgning, da det viser modenhed, ansvarlighed etc.

Du har et super flot CV, så det skal nok gå :slight_smile:

Du er velkommen til at tjekke mit nuværende CV ud på http://www.sdu.dk/ansat/lkhansen.
Jeg siger ikke mit CV er perfekt, men så har du et eksempel på, hvordan det efter min mening bør gøres. Rent CV mæssigt, så har jeg efterhånden deltaget i mange kurser både i DK, men også i udlandet, og mit er skrevet som en “god” blanding af de anbefalinger der er givet på kurserne.

Held og lykke…
/Lars

Lige en hurtig tilføjelse. Jeg ville få det ned på 2 sider. Det er meget mere overskueligt. Jeg plejer at trimme mit kursus afsnit, samt abstracts.

Tusind tak Lars!!!

Jeg havde også tænkt mig at uddybe min forskning mere men da jeg ikke er begyndt på det endnu er det noget jeg må vente lidt med. Jeg har været meget forvirret med månederne fordi i følge KU’s guide til CV står der at man skal sørge for at datoer er præcise så tænkte at årstal ikke var specifik nok?
Af hensyn til speciale, hvor meget tror du jeg skulle uddybe? - 1-2 linjer?

Har også tænkt mig at forkorte det til 2 sider men ville lige høre folks mening.

Igen TUSIND TAK!

Tusind tak for dit svar!!

Kan du måske uddybe hvad du mener med at få mere struktur? - Det ville være en kæmpe hjælp!

Igen TUSIND TAK!! :slight_smile:

1 Synes om

Tusind tak for dit svar!!

Kan du måske uddybe hvad du mener med at få mere struktur? - Det ville være en kæmpe hjælp!

Igen TUSIND TAK!! :slight_smile:

Angående speciale, så ja. 1-2 linjer er fint. Bare så man kan læse hvad du er du har lavet, det samme med din forskeransættelse. “Assistent på forskningsprojekt omhandlende XXX og YYY”.

Ad måned og årstal: Hvis de beder om præcise måneder/datoer, så skal du selvfølgelig gøre det, men jeg ville stadig holde det “rent” i venstre side, da det giver ro i hovedet når man læser CV’et - hvilket er ekstremt vigtigt når folk skal “skimmer/læser” flere hundrede CV’er. Så kunne du sætte datoen i parentes i slutningen af sætningen - uden årstal, da de jo allerede står der Feks:

2013 Ansat som julemand i Magasin (21. nov. - 24. dec.)
2013 Ansat som vandmand i Vesterhavet (4. april - 15. sept.)

eller

2013 Ansat som julemand i Magasin (21/11 - 24/12)
2013 Ansat som vandmand i Vesterhavet (4/4 - 15/9)

Håber det giver mening?

/L

Endnu engang tusind tak!

Jeg skal faktisk til studievejledning i morgen på KU hvor jeg bl.a. vil spørge dem omkring datoerne. Derudover har jeg lavet de nødvendige ændringer. Dit CV var en stor hjælp!!!

Jeg tror Lars har ramt det meste. Jeg tænkte primært på kun at bruge årstal, og holde det nogenlunde kronologisk, så man ikke ikke starter bagfra i det ene afsnit og forfra i det næste.

Hej Lars
Jeg kan ikke se dit CV, når jeg trykker på linket. Vil du sende det, så jeg kan få inspiration?
mail: [email protected] :blush:

Hej Signe.
Det er vist et gammel link. Du kan se det her Dropbox - CVdansk.pdf - Simplify your life

Det er ikke opdateret. Det fylder efterhånden en del, så skal have ryddet ud i det, men håber du får “meningen” med det :slight_smile:

1 Synes om