Hvor mange timer om ugen bruger I på at studere?

Hej!

Jeg overvejer meget stærkt at læse medicin, og jeg er derfor meget nysgerrig på at høre hvor mange timer I gennemsnitligt bruger på at studere i løbet af en almindelig uge? :blush:
Og hvis I arbejder ved siden af studiet, hvor mange timer om ugen arbejder I så, og hvad går jeres studiejob ud på?

Hvad med op til eksaminerne, studerer I ekstra meget når I har eksaminer?

Håber I kan hjælpe mig!
På forhånd tak :pray:

1 Synes om

Jeg tror det er meget forskelligt, hvor meget tid man bruger. Derudover afhænger det nok også af hvilket universitet man går på.

Personligt bruger jeg nu samlet set nok 40-45 timer om ugen på studiet, hvoraf 20 er obligatorisk klinik.
Jeg arbejder i Almen praksis, med uhørt fleksibilitet, så det vil sige når jeg har fri og lyst. Samlet set mellem 0 og 32 timer om måneden.

Jeg vil ikke mene jeg bruger mere tid, under eksamensperioderne.

Mvh BOV

1 Synes om

Okay, det lyder faktisk overskueligt! Det er jeg glad for at høre.
Mange tak for svar :blush:

Hej Natkar111.

Som sagt er det meget forskelligt hvad folk bruger på at læse under studiet.
Mit bud vil være at jeg bruger alt mellem 30 - 50 timer alt efter ugen og arbejdstider. Derudover afhænger det også af modulet, og min egen forståelse af emnerne.
Derudover arbejder jeg også mellem 0 - 20 timer om ugen. :wink:

Jeg vil sige at man skal regne med at ligge omkring de 40 timer i det (fuldtid).

Jeg læser en del mere op under eksamensperioderne - 60-70 timer om ugen i de sidste to uger op til. (og så lidt arbejde som muligt )

2 Synes om

I løbet af et modul bruger jeg max 20 timer om ugen på studiet, inklusiv undervisning. Når vi kommer tættere på eksamen bliver det så typisk til 8-16 alle ugens dage.

Jeg arbejder mellem 8 og 12 timer om ugen.

Som de andre her også skriver, så er alle forskellige. Jeg burde helt klart bruge mere tid på studiet, men sådan ser virkeligheden nu engang ud for mig :smile:

3 Synes om

Dukker op til holdtimer og læser i eksamensperioden. Eksamensperioden læser jeg fokuseret i ca. 6-7 timer gennemsnitligt. Vil så sige det ikke er optimalt, hvis man vil have gode karakterer, men hvis man bare skal igennem fungerer det :))

2 Synes om

Hvilket semester går du? @Kasperandersen

Jeg går på 3. semester @T_med

1 Synes om

Bruger måske 10-15 timer om ugen når modullet er igang. Lige så snart eksamenssæsonen starter, så går jeg lidt i hi og bruger alt mellem 6 til 12 timer dagligt, hvor jeg sørger for at “kun” at læse 6 dage i streg, med en dags pause/fri.

1 Synes om

Tak for svar :blush:
Mener du 10-15 timer inklusiv eller eksklusiv holdtimer/forelæsninger?

Det udover forelæsingerne og holdtimer, så det varierer selvfølgelig også efter hvor pakket mit skema er. Men det er hvad man gør det til. Nogle studerende kan slippe afsted med mindre læsning end andre :smiley: