Mcq 2017

Psloth - Det kan godt være, at jeg har stirret mig blind på teksten :stuck_out_tongue: men hvis de siger, at mennesker muligvis har indvandret 200.000 år tidligere, end hvad de hidtil har ment, så er det i min verden tilbage i tiden og ikke længere frem i tiden, som 500.000 år siden vil være i ift. 700.000?

Jeg tror, du stirrer dig blind på den :smiley: Det er rigtig nok, at det er 200.000 år længere tilbage i tiden. Men de 200.000 år længere tilbage i tiden indgår i de 700.000, som er i anden linje :slight_smile: Så for at finde ud af, hvornår man først mente, at menneskene indvandrede, skal vi igen fjerne de 200.000 fra tallet 700.000. Herved havner vi på de 500.000.
Men ja, det er en kompliceret, fordrejet tekst, hvilket netop er meningen med disse opgaver. Det er bestemt ikke her, mine styrker ligger, så til prøven springer jeg disse over, og tager dem der har med kvantitativ tænkning, videnskabelig tænkning og mellemmenneskelig forståelse at gøre først. Til sidst vender jeg så tilbage til de sproglige spørgsmål med lange tekstpassager, da jeg nemt synes, man kan komme til at bruge alt for lang tid på disse opgaver :slight_smile: Og til prøven har vi alt andet end god tid.

Hahaha, ja har jeg nok :lol: Tænker bare, at når det er tidligere i tiden, så skal man lægge dem til og ikke trække dem fra :cheer: Åh, lige sådan nogle kringlede tekststykker er heller ikke én af mine styrker, så lige dem tager jeg ikke først :silly: Så er jeg mere til grafer osv. :cheer:

Hvor mange fik i rigtige af prøvespørgsmålene hvis man må spørge? :unsure:

Fik 30 rigtige og brugte en time på dem. Så det kunne nok godt have gået lidt bedre, hvis jeg havde brugt et kvarter mere, men gjorde det sent om aftenen inden sengetid så orkede det ikke lige :slight_smile: Hvad med dig? Og har I ellers gjort noget for at forberede jer til prøven?

Jeg fik 42 rigtige og brugte 35 minutter så det tyder meget godt, men jeg synes godt nok det var nogle mærkelige spørgsmål. Er lidt nervøs for om de er meget svære til selve prøven :unsure:

PSloth - Jeg har ikke forberedt mig overhovedet på nogen måder. Har du? Og hvis ja. Hvordan?
Ved i hvor lang tid man har til testen?

Mener det er 2 timer vi har, ved ihvertfald at vi skal regne med 1,5 minut pr spørgsmål!

Under praktiske info om testen står der, at vi har mellem 2.5 -3.5 timer. Mon ikke vi minimum har 2t 30 min. Jeg kan også huske, at det var noget i den dur, men er ikke sikker.

Hvis du har 42 rigtige og kun brugt 35 minutter, bør du ikke være bekymret for noget som helst da! Vi har 2,5 timer til prøven og der er 95 spørgsmål. Grænsescoren plejer at ligge på omkring de 55 og spørgsmålene vil være af samme type som dem her. Så jeg ville ikke være nervøs for noget som helst, hvis jeg var dig :slight_smile: Har ikke rigtig forberedt mig, nej…
Har I en særlig teknik, I har tænkt jer at bruge? Det handler jo om ikke at sidde fast i nogle opgaver for længe, for så indhenter tiden pludselig en…

Hej venner!
Hvordan kunne I se, hvilke svar der var rigtige eller ej. Jeg har afsluttet testen, men kan ikke se hvor godt/dårligt jeg har fået klaret mig :unsure:

Miss Khan - Jeg ved ikke med spørgsmålene inde på computeren, men du kan se de rigtige svar på dokumentet fra SDUs hjemmeside helt til sidst :cheer:

Åh ja, jeg har fundet det nu - det er akkurat de samme spørgsmål. Tak! :slight_smile:

Jeg kan se flere steder på div. forums at der forventes 95 spg og at vi har 2,5t til at besvare dem.
Men jeg har ikke kunne finde det konkret på SDUs sider… kun at der kan forekomme mellem 95-150 spg og man kan have mellem 2,5-3,5t.
Er forventningen baseret på tidl års prøver?

Jeps. Det er baseret på tidligere års prøver :slight_smile: Om de har lavet det om i år, skal jeg ikke kunne sige, så jeg garanterer ikke noget. Forventer dog en 2,5-timers prøve med 95 spørgsmål.

U181, LørdagsHold 4, 11:00 anyone?

Antal spørgsmål er ikke lavet om endnu - der er stadig tre kategorier med ca. 30 spørgsmål i hver. Nogle, hvis ikke alle, ansøgere til ingeniøruddannelserne skal igennem flere spørgsmål.

NewYorker - Jeg er på samme hold som dig :stuck_out_tongue: Er det første gang, du søger?

@myraki10

Ja, det er første gang. Jeg søger dog psykologi. :lol:

myraki10: Er der kun 3 kategorier? Der var 5 forskellige i de der prøvespørgsmål. Men kun 3 af dem i vores MCQ? ved du hvilke? :slight_smile:
Fra sidste års test kan jeg bestemt huske spørgsmål der mindede om dem under ‘kritisk tænkning’ og også ‘sproglig tænkning’, men hmm, jeg synes også de andre kategorier var repræsenteret.

Hahah, det er også mig! Held og lykke!

Nogen der ved om datoen kan rykkes ved usædvanlige forhold?