MCQ - hvordan er det gået?

Hermed den ‘obligatoriske’ post-MCQ tråd.

Hvordan er det gået folket? Hos mig tror jeg, det er gået ok.

At dømme efter hvad jeg har hørt fra andre, var det mere reglen end undtagelsen, at man ikke nåede hele testen og til sidst måtte gætte blindt. Det vildeste jeg hørte, var en, der manglede 30 spm, da der var et minut tilbage.

Syntes de første spørgsmål gik godt, men må indrømme at jeg var tidspresset.
Gættet cirka på 20 spørgsmål, så ved ikke helt hvordan det er gået.

Undervurder ikke taktikken i at gennemarbejde sine svar og gætte de resterende. Jeg har en veninde, som nu er stud.med. i Århus, men som sidste år nåede at svare på 55 spørgsmål og satte tilfældige kryds ved resten, hun gik videre til 2. runde :slight_smile:

Jeg brugte samme taktik i år, dog med lidt flere overvejede svar. Følte mig laaaaangt mere sikker på dem jeg nåede at svare på, end sidste år, hvor jeg galoperede igennem alle spørgsmålene og slet ikke fik sat mig ordentligt ind i alle opgaverne. Det ikke sikkert det giver pote, men jeg synes det var et forsøg værd.
Mere eller mindre alle spørgsmålene er jo til at svare på, med selvsikkerhed, hvis man havde bare nogle minutter mere til hvert spørgsmål :slight_smile:

Undervurder ikke taktikken i at gennemarbejde sine svar og gætte de resterende. Jeg har en veninde, som nu er stud.med. i Århus, men som sidste år nåede at svare på 55 spørgsmål og satte tilfældige kryds ved resten, hun gik videre til 2. runde :slight_smile:

Jeg brugte samme taktik i år, dog med lidt flere overvejede svar. Følte mig laaaaangt mere sikker på dem jeg nåede at svare på, end sidste år, hvor jeg galoperede igennem alle spørgsmålene og slet ikke fik sat mig ordentligt ind i alle opgaverne. Det ikke sikkert det giver pote, men jeg synes det var et forsøg værd.
Mere eller mindre alle spørgsmålene er jo til at svare på, med selvsikkerhed, hvis man havde bare nogle minutter mere til hvert spørgsmål :slight_smile:

Jeg har en bedre fornemmelse i år, end jeg havde sidste år. Sidste år var jeg 8 point fra grænsescoren og jeg manglede at besvare ca. 10 spørgsmål, så dem gættede jeg mere eller mindre på.

I år blev jeg færdig med alle spørgsmål 5 min. før tid, så jeg havde tid til at gennemgå nogle af dem, jeg var i tvivl om. Hvilke spørgsmål syntes I, der var de sværeste? :stuck_out_tongue:

Kan ikke engang huske hvad temaet var, men i en enhederne, var oplægget på fire sider. Det var mega træls at bladre så meget frem og tilbage.

Slettet (kan ikke via mobil)

Den med de forskellige former for beslutningstagningsformer, den var der også sidste år.
Sidste år forstod jeg ikke deres billede og det gjorde jeg heller ikke i år.
Ét af spørgsmålene til den var noget i retning af:

“Hvilket spørgsmål er endeligt, hvis svaret er YES?”
a) Spg. 2
b) spg. 3
osv. osv.

Jeg synes bare slet ikke, at den tegning med forgreningerne gav mening

Tror det rigtige svar, var det, hvor JA ikke blev forgrenet yderligere.

Heldigvis får vi snart svar.

Årha “snart svar” er vist meget relativt… jeg synes godt nok der er lang tid til, lige nu. :frowning:

Jeg synes generelt at testen var en mikro-brøkdel nemmere i år end sidste år, da jeg er stærkere i sproglige opgaver, som jeg synes der var en overvægt af; men det betød også at der (for mit vedkommende) var et større tidspres. Så pest eller kolera… Men opgaven om beslutningstagning undrede jeg mig også over!

Har været 1 point fra at gå videre til MMI de sidste 2 år (hvad er sandsynligheden!) så håber VIRKELIG meget at det gik i år…

Vi har svar om ni dage. Det er meget hurtigt.
Vi må krydse fingre for et godt resultat.

[quote=“annachristine” post=85914]Årha “snart svar” er vist meget relativt… jeg synes godt nok der er lang tid til, lige nu. :frowning:

Jeg synes generelt at testen var en mikro-brøkdel nemmere i år end sidste år, da jeg er stærkere i sproglige opgaver, som jeg synes der var en overvægt af; men det betød også at der (for mit vedkommende) var et større tidspres. Så pest eller kolera… Men opgaven om beslutningstagning undrede jeg mig også over!

Har været 1 point fra at gå videre til MMI de sidste 2 år (hvad er sandsynligheden!) så håber VIRKELIG meget at det gik i år…[/quote]

Gik der ikke ca. to uger før vi fik svar sidste år? Jeg synes også, at ni dage føles som lang tid, når det er så nervepirrende, men så håber jeg bare, at dagene op til går relativt hurtigt :stuck_out_tongue:

Nej, hvor ærgerligt med MMI. Så er det jo nødt til at være dit år i år :wink: Hvis du ikke kommer ind i år, vil du så prøve igen næste år eller har du en plan B?

[quote=“annachristine” post=85914]

Har været 1 point fra at gå videre til MMI de sidste 2 år (hvad er sandsynligheden!) så håber VIRKELIG meget at det gik i år…[/quote]

Hvor frustrerende! Det var jeg også de første to år. Trejde år var jeg videre og blot et point fra at komme ind efter MMI.
Krydser fingre for, at det er dit år i år.

Slettet (min Tlf insistere på dobbeltposts)

  1. gang MÅ simpelthen være lykkens gang! :smiley: Jeg har overvejet at søge i Tyskland, hvor man jo er garanteret optag efter x antal år siden man bestod studentereksamen og så ellers fortsætte med at søge her i DK og få merit for de fag jeg når at tage…

[quote]Hvor frustrerende! Det var jeg også de første to år. Trejde år var jeg videre og blot et point fra at komme ind efter MMI.
Krydser fingre for, at det er dit år i år. [/quote]

Tusind tak og i lige måde! Der findes simpelthen ikke noget mere frusterende! :frowning: Hvor mange gange har du søgt om optag?

I år er fjerde gang.
Jeg har også overvejet Tyskland, men mit tysk er nok alt for dårligt. Selv hvis al undervisning er på engelsk, et det sociale stadig på tysk.

[quote=“Elverskov” post=85922]I år er fjerde gang.
Jeg har også overvejet Tyskland, men mit tysk er nok alt for dårligt. Selv hvis al undervisning er på engelsk, et det sociale stadig på tysk.[/quote]

Mit tysk er heller ikke godt nok til at på stående fod modtage undervisning på tysk, men optag er som regel altid om vinteren, så jeg tænker at man kunne bruge hele efteråret på at flytte derned og læse intensivt tysk, worst case scenario… :slight_smile: Men jeg synes deres princip, om at alle skal have lov til at læse det de vil (om de så består eller ej, afhænger jo af om man faktisk kan klare studiet og har kapaciteten samt motivationen… ) er beundringsværdigt.
4. gang? Av. :frowning:

Tillader mig lige at tage del i denne tråd. Var også til prøven i år dog kun for første gang. Må sgu indrømme, jeg synes, den var svær. Havde også håbet på lidt mere matematik. Men det er vel bare at krydse fingre :slight_smile: Kan se, I snakker lidt om Tyskland - det lyder spændende! Kan I evt. uddybe lidt, hvordan det fungerer med optagelse der? Er selv rimelig god til tysk, så det kunne da være, man skulle søge ind der, hvis ikke jeg kommer ind i DK i år eller næste år :slight_smile:

Forhåbentlig bliver det første og sidste gang for dig Peter! :slight_smile: Du kan læse dette her oplæg som jeg egentlig synes beskriver medicin i Tyskland meget godt: http://www.studmed.dk/forum/180-Kommende-studmed/83293-garanteret-studieplads-i-tyskland-når-der-er-gået-mindst-6-år-efter-stx#84450 Men som opsummering kan du, hvis der er gået mere end 12 halvår (6 år) siden du tog din studentereksamen komme ind på medicinstudiet alle steder i Tyskland. :cheer:

Du er velkommen. Alle må deltage i tråden.
Jeg mener det er noget med at det skal være min. seks år siden du blev student. Så er du garanteret plads på en uddannelse, men så vidt jeg har forstået IKKE efter eget valg. Mener grænsen der er ti år, men er ikke sikker. Der har tidl. været en tråd med netop dette tema, så prøv at søge efter den.