Medicin, når man allerede har en synlig tatovering?

Hej, jeg ville bare lige høre jer ad, hvordan udsigten for mig er som medicinstuderende (og forhåbentlig en dag: læge), når jeg allerede har en synlig tatovering (3/4 sleeve).

Bør jeg fuldstændig glemme studiet og finde et, hvor den kan tildækkes? Da jeg fik den lavet, gik jeg nemlig ud fra, at jeg måtte tildække den med en langærmet under scrubs eller kittel over (hvilket man dengang også måtte, dog selvfølgelig ikke på OS).
Er der måder, hvorpå man stadig må/kan skjule den (her tænker jeg på, at de danske hospitaler for nylig har udskiftet de lange ærmer med korte)?

Jeg er lidt nervøs over det, så jeg ville virkelig værdsætte nogle inputs fra jer.

Mvh. Seb

Tror umiddelbart ikke at tatoveringen har en indflydelse på dit virke som læge. I princippet kan du jo dække den til, hvis du bliver Radiolog eller Psykiater og arbejder i civilt tøj. Men ellers er den bare synlig, og skid være med det. Der er mange mennesker på hospitalerne som går rundt med synlige tatoveringer.

Der er mange på hospitalerne, som har synlige tatoveringer heriblandt også nogle læger. Jeg kan ikke se, at det at have synlige tatoveringer skulle være et større problem for dig, hvis du (søger) arbejde® som læge end som butiksassistent eller bankrådgiver med korte ærmer…

Tak for svarene!