Nervøs

Jeg er blevet optaget på medicin-studiet på AAU … hurra for mig. Men jeg er nervøs. Jeg nervøs pga. biologi-delen i studiet. Jeg har kun haft biologi på c-niveau, hvilket desuden er for fem år siden. Så jeg er generelt nervøs for, hvordan jeg kommer til at klare det ift. biologi-delen i studiet.

Nogle råd?

Tillykke :slight_smile: Jeg er også blevet optaget på AAU. Jeg har lige afsluttet biologi på A-niveau på GSK. Det har været lidt svært, men ikke afskrækkende. Jeg tror ikke, der er nogen grund til stor bekymring. Jeg valgte at læse biologi op på A-niveau i stedet for at læse fysik op på B, da biologi interesserer mig mere. Men når man kan komme ind med et biologi på c-niveau, vil uddannelsen forhåbentlig også være tilrettelagt derefter.

Tak og i lige måde. Det har været en stor drøm at læse medicin, men når man så endelig er blevet optaget bliver man nervøs. Kan jeg spørge om du har fået nogle informationer omkring studiestart, bøger eller andre ting? Jeg har nemlig ikke fået noget endnu - andet en mail-id og studiekort.

Det er intet problem at du “kun” har haft det på c-niveau :slight_smile:

Tak :slight_smile: Jeg har fået en standby-plads, så foreløbigt venter jeg på at få at vide, om jeg får plads nu eller næste år :slight_smile:
Kan godt forstå, du bliver lidt nervøs. Det er også en stor drøm for mig at læse medicin, så der kan komme mange nervøse tanker op inden studiestart.

Jeg har fått tildelt en standby-plass i Århus, og venter stadig på å få vite hvornår jeg skal starte. Jeg ser at KOT-ansøkningen er fjernet fra selvbetjeningssiden, noe den kun har vært en gang før; 27. Juli. Betyr det at de er i ferd med å gi meg start-dato? Eller er det sånn for alle frem til 23./24. August?

Jeg ville kontakte dem på telefon for at få afklaret det helt.

Ikke være nervøs for at I “kun” har biologi på C-niveau. Studiet er indrettet så man lærer alt det man har brug for. De der har haft biologi på A-niveau har selvfølgelig nogle fordele hist og pist, men man lærer alt det man har brug for så no rush :slight_smile:
Og tillykke til jer der er optaget :slight_smile:

1 Synes om