På hvilke parametre vil I gerne kunne rate bøger?

Jeg har været dybt nede i lommen og købt et rating modul til siden (169dollars!!) - da jeg synes at anmeldelser generelt ligger for gemt i forummet.

Der kommer i hvert fald al for få bidrag til boganmeldelser. Enten er det fordi folk ikke gider, fordi de ikke er synlige nok, eller fordi folk finder dem der er tilstrækkelige.

Jeg vælger dog at prøve at øge synligheden, så må vi se om det kaster noget mere velvillighed af sig, samtidgig giver det mig en mulighed i at rydde op i anmeldelserne og ikke mindst gøre forummet mindre og måske mere overskueligt.

Well, back to the point.

På hvilke parametre vil I gerne kunne anmelde bøger? Altså på hvilke parametre vil I gerne kunne give bøger x ud af 5 stjerner ?

Skulle det være
Pris
Kvalitet
Bogformat

Samlet set synes jeg nok at ca 3 skulle være max

Jeg har været dybt nede i lommen og købt et rating modul til siden (169dollars!!) - da jeg synes at anmeldelser generelt ligger for gemt i forummet.

Der kommer i hvert fald al for få bidrag til boganmeldelser. Enten er det fordi folk ikke gider, fordi de ikke er synlige nok, eller fordi folk finder dem der er tilstrækkelige.

Jeg vælger dog at prøve at øge synligheden, så må vi se om det kaster noget mere velvillighed af sig, samtidgig giver det mig en mulighed i at rydde op i anmeldelserne og ikke mindst gøre forummet mindre og måske mere overskueligt.

Well, back to the point.

På hvilke parametre vil I gerne kunne anmelde bøger? Altså på hvilke parametre vil I gerne kunne give bøger x ud af 5 stjerner ?

Skulle det være
Pris
Kvalitet
Bogformat

Samlet set synes jeg nok at ca 3 skulle være max

Da prisen og indpakning ikke er til at ændre ville det ikke være relevant for mig.

Til gengæld er de formidlingsmæssige elementer vigtige:

  • illustrationer,
  • sprog,
  • overskuelighed i tekstens fremstilling,
  • gode oversigtstabeller, flowcharts
  • niveauinddeling: pensumdækkende - ikke fuldt pensumdækkende - mere end pensumdækkende
  • det grafiske
  • evt. internet ressourcer

osv.

Nej, men man prisen kan jo være høj i forhold til kvaliteten af indholdet og det faglige indhold. En anden bog kan have en højere pris versusu indholdsfaktor.

Derfor tænkte jeg at pris kunne være et item

Indhold - skulle for mig dække over: Faglighed, objektivitet, anvendelighed

Format: Størrelse, kvalitet, illustrationer

Min tanke er det gælder om at finde 3 hovedoverskrifter, hvor de punkter du nævner kan dækkes ind under og hvor læseren og anmelderen forstår hvad de 3 ratingspunkter dækker over…

Jeg ville være enig med Mignon, at prisen bare skulle nævnes og ikke karaktergives, så kan brugerne sammenligne prisen med bedømmelserne.

Hvad med:

Indhold (Faglighed, objektivitet, anvendelighed)
Formidling (Sprog, illustrationer, overskuelighed, flowcharts/tabeller)
Pensum: Tænker her f. eks på en skarp inddeling som:
5: Komplet
4: Med enkelte undtagelser
3: Delvist
2: Kan anvendes som supplerende materiale
1: Utilstrækkeligt
0/Ingen karakter: Udenfor kategori (f. eks en håndbog eller hurtig opslagsbog)

Hvor et ‘0’ nåske kunne undlades at tælle med i “overall rating”.

Her hvordan det er sat op nuher - andre forslag?

Jeg begynder at smide bøger over i modulet nuher…

Kommer til at tage en krig skide manuelt dummy arbejde!! 500bøger 5 felter per bog Grrrr

http://EXAMPLE.com/media/kunena/attachments/37/Skrmbillede2012-04-06kl.17.00.41.png

Har I været inde og se de bøger jeg har lagt op? Hvad siger i?