Publikationer som førsteforfatter under studiet

Er det muligt at udgive en publikation som førsteforfatter under studiet, fx ved fritidsforskning? Eller er det primært ved forskningsår eller PhD?

1 Synes om

Det kan du sagtens :slight_smile: jeg selv udgav 2 førsteforfatterskaber samt 1 andenforfatterskab i min studietid

2 Synes om

Hvordan bar du dig ad an? Skrev du bare til nogle vejledere?

Følger lige med her :slight_smile:

Jeg skrev mit kandidatspeciale tidligt (8. semester KU, normalt skriver man på 11. semester). Det blev til min første publikation. En af de medforfattere der var med havde jeg som underviser på semesteret efter. Jeg synes han var en fantastisk underviser, så jeg tog fat i ham og sagde at hvis han havde noget forskning så var jeg frisk og ikke kræsen. Så tilbød han mig en artikel og et medforfatterskab på en anden artikel. Det lavede jeg under studiet og dag sidder jeg i en PhD-stilling under samme vejleder :blush:

Så ja, man kan sagtens forske, men det er hårdt og man skal synes det er sjovt. Min mand udgav også 3 artikler under studiet. Derudover fik vi også et barn undervejs, så det var tid tider rigtig hårdt at finde tid, men hvor der er vilje er der vej :blush:

1 Synes om