Semesterfri og bachelorprojekt

Hej alle

Jeg overvejer stærkt at holde semesterfri efter 5. semester, både fordi jeg kan mærke jeg snart har brug for et lille afbræk fra de intensive studier, tjene nogle penge og måske komme et smut ud og rejse, men også for at påbegynde min bachelor.

Så vidt jeg har forstået får man stadig SU, eftersom man stadig er indskrivet på bachelordelen af studiet, er det korrekt forstået?

Jeg tænker som jeg skrev ovenover, at påbegynde/skrive min bachelor når jeg holder frisemester. Kan dette lade sig gøre?

Jeg er rigtig interesseret i at høre fra andre der har hold fri efter 5. og som skrev/påbegyndte bachelor på jeres frisemester. Hvad har I af erfaringer? Kan I anbefale det? Er der noget man skal være obs. på?

På forhånd mange tak for hjælpen :slight_smile:

Sofie

Mener du skal ha mindst en eksamen pr semester for at kunne erklære dig studieaktiv, hvilket er et krav for at modtage su. Jeg lavede i sin tid tricket med at dele semestret op i to.
Det kan klart anbefales med en pause når man er ved at køre træt, og et halvt års pause kan gøre underværker! Iøvrigt er 5 semesters-træthed en klassiker på medicin, og mange har holdt pause på samme måde eller med forskning, udlandsprojekter mm.
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Det kan varmt anbefales at holde fri efter 5.sem - gør det selv lige nu og det er i den grad en tiltrængt pause.
SÅ vidt jeg er orienteret skal du ikke bekymre dig om SU - ikke hvis du hidtil er gået lige igennem og har taget alle eksamenerne? og ellers tæller din bachelor også hvis du da går til eksamen i den under dit frisemester…
Som det andet svar også har skrevet er det en klassiker at holde fri efter 5 fordi man er virkelig træt efter det semester som jeg personligt synes har været det hårdeste indtil nu!

held og lykke!

Hej begge to, tak for jeres svar :slight_smile:

Jeg er efterhånden helt sikker på jeg skal have fri efter 5.!

Nogen der har erfaring med at skrive bachelor på frisemester?
(Det er vel i realiteten ikke frisemester da, eller hvordan kategoriserer man det? Man følger jo ikke almindelig undervisning men skal stadig op og forsvare bacheloren?)

Har ingen erfaring med det, men såvidt jeg ved vil du modtage SU og være registreret som studieaktiv, så længe du er tilmeldt en eksamen pr. semester :slight_smile: