SU-regler. Kan jeg gøre dette?

Jeg er blevet tilbudt at begynde på sygeplejestudiet til februar. Det har jeg tænkt mig at gøre, og samtidig læse kemi B om aftenen, således, at jeg kvalificerer mig til at søge kvote-2 på medicin.

Jeg tænkte jo så umiddelbart at få SU fra sygeplejestudiet. MEN da kemiholdet er opgjort til 16 timer/ugen, tænker jeg, om det vil være muligt at trække SU’en herfra, og så lade være med at søge SU til sygeplejestudiet (det første halve år i hvert fald).

Min tanke er, som I nok kan gætte, at spare så meget som muligt på SU’en til videregående uddannelse, i tilfælde af, at jeg engang skulle komme ind på medicin.

Men ved nogle, om der er regler for dette?

Umiddelbart tænker jeg, at det jo er min egen ret, om jeg vil have SU eller ej til et studie, og samtidig, så er jeg jo berettiget SU til kemi’en. Men om den videregående uddannelse overruler enkeltfag - det ved jeg ikke?
Jeg vil være lidt forsigtig med at spørge en studievejleder om dette, da han/hun måske ikke kan se det fra mit synspunkt.

så du vil have både i pose og i sæk :slight_smile: En rigtig købmand er du! :wink:

Spøg til side, du kan anonymt stille spørgsmål til studievejledningen på AU via chat http://studieguide.au.dk/chat/

Chatten har følgende åbningstider:
Hverdage: kl. 10-14
Aftenchat: Mandag & onsdag kl. 19-21

Jeg tror du får mest korrekt svar på denne måde, medmindre der er nogle her der har prøvet at være i samme situation.

Held og lykke
Mignon

Det ved jeg!!!

  • Blev netop ringet op af SU-vejlederen på KVUC, da jeg skal begynde på fransk til Januar, men jeg samtidig er meldt ind på medicin og står til at få SU til februar. Jeg spurgte om jeg ikke bare kunne få SU fra KVUC i januar, og derefter bare lade det køre over Københavns universitet efter (da jeg nok ville få fravær i fransk, og det måske vil gøre at de frameldte min SU derfra).

De sagde at det ikke var muligt, og at jeg ville få SU fra KVUC, da det var det de normalt gjorde, og så ville de heller ikke trække på min SU-klip. Så… tillykke med det!! :lol:

[quote=“LaethSA” post=80078]Det ved jeg!!!

  • Blev netop ringet op af SU-vejlederen på KVUC, da jeg skal begynde på fransk til Januar, men jeg samtidig er meldt ind på medicin og står til at få SU til februar. Jeg spurgte om jeg ikke bare kunne få SU fra KVUC i januar, og derefter bare lade det køre over Københavns universitet efter (da jeg nok ville få fravær i fransk, og det måske vil gøre at de frameldte min SU derfra).

De sagde at det ikke var muligt, og at jeg ville få SU fra KVUC, da det var det de normalt gjorde, og så ville de heller ikke trække på min SU-klip. Så… tillykke med det!! :lol:[/quote]

Okey… nice to know… :slight_smile: Men - hvorfor får du SU for at læse fransk på KVUC? Skal man ikke beviseligt kunne bruge det/de enkeltfag man læser, til at søge ind på noget videre uddannelse, for at kunne modtage SU?

Eller kan man godt få SU, hvis man læser et fag af egen interesse? (Såfremt man har minimum 16 timer).

Det har jeg ingen idé om. Jeg tilmeldte mig, og jeg kan få SU for det. Så det går jeg vel ud fra! :slight_smile:

Also nice to know… fedt :smiley: