3. semester KU - Panik eller ej?

Mange tak kære medstuderende!

Jeg ved, at jeg har begået en stor fejl ved ikke at tvinge mig selv til udenadlæren. Jeg er blevet gevaldig træt af Hr. Bojsens måde at skrive anatomi på. Jeg har mistet modet til at læse i den pga. den måde anatomien bliver skrevet på. Jeg har valgt at skrue mit ambitions-niveau ned, og bygge op stille og roligt. Med den skræk jeg har fået af semesteret, så nytter det ikke noget at gøre tingene endnu sværer. Jeg leder stadigvæk efter en læsemakker til at få tingene gennemgået og gøre dagene mere produktive.

Hej sposer,

Dyb indånding. Nemmere sagt end gjort, jeg ved det alt for godt. Lad ikke de spotprøver I har I løbet af semesteret slå dig ud. Til den endelig spoteksamen havde jeg halvdelen forkert. :S

Jeg har følgende råd til det efter dette lorte semester:

1: Find en læsemakker med samme ambitions niveau, men modsat mange andre vil jeg vove at påstå, at du endda hellere skal være alene end en der er langt mere ambitiøs end dig. Der er intet værre end at sidde i en gruppe og føle sig som en nitte to måneder inden eksamen simpelthen fordi de mennesker man sidder med er klæbehjerner.

2: Du skal nok nå at få det læst. Tag det roligt. Tag et emne af gangen. Alle er alligevel bagud. Sørg for at komme til SAU undervisning. Drop forelæsningerne i anatomien undtagen Kjeld og Tranum. SAU i neurofys kan jeg anbefale Jens Reckling. SAU i anatomi er der en del meget gode, der er endda en af underviserne som også underviser Aspiri kurset.

3: Begynd at spotte nede i tørsalen, men lad for Guds skyld vær med at spotte dag ud og ind. Det hjælper ikke særlig meget, for på et tidspunkt så kan du alle præparaterne uden ad og tror du har styr på det, men fordi du har spottet så meget, og ikke har læst teorien godt nok … bum bum. Så brænder du dig nok alligevel til eksamen, så mit råd er helt sikkert … få styr på teorien. Det er langt sjovere at spotte og meget nemmere at huske tingene (altså hvor er hvad), når du har styr på teorien.

Held og Lykke med det hele.

Som en herinde en gang skrev: Græsset er langt grønnere på den anden side af 3.