3 semester

Man skal holde fast i den studie- og læsningsrytme, man har tillært sig gennem de første par semestre og har det bedst med.
Det er som udgangspunkt skabelonen til en fornuftig håndtering af både tredje og alle andre semestre.
Det er jo unægteligt meget forskelligt, hvad man har gavn af - forelæsninger, noter, tykke bøger osv.
Selv holder jeg meget af noter og oversigtsgivende skemaer. Mange af disse kan man f.eks. finde på www.manan.dk

Specifikt i forhold til tredje semester er det helt sikkert vigtigt at gå meget i anatomisalen, så man kan ruste sig til spoteksamen.

Jeg ved desværre ikke, hvor du kan få fat i gratis plakater, men jeg kender til en udmærket netshop (http://www.eanatomi.dk), hvor du kan købe forskellige plancher og plakater til overkommelige priser. Jeg investerede selv i en “plakat-pakke” med 4 plakater (på 50x67cm) med illustrationer af hhv. skelet, muskler, kar og nerver.

Stort tak til alle:)

[quote=“nemesis”:3602vsev]

c) man kan vist ikke undgå Henrik Linds noter når man går på 3. sem Anatomi 3.semter og hvis du ikke allerede har hørt om ham, VIL du komme til det! Hans grupperum hedder: Disse noter er især brugbare til det frygtede a-spørgsmål der hedder: “øjets mikroskopiske anatomi”. Var selv oppe i dette til eksamen og scorede top top, blot ved at have læst disse noter. Selvfølgelig er det fint lige at læse Geneser (og kigge billeder!) hurtigt igennem og skrive lidt til noterne, men det skal KUN gøres for egen indlærings skyld - er absolut ikke nødvendigt med mere end de noter. Brugte også hans noter til pharynx, larynx, øjets mak., øret mik og mak. Desuden er de rigtig gode til noget af neuroanatomien (især ledningsbaner og basalganglier).

Mvh Mikkel[/quote]

Det er altid dejligt at høre at noterne kan bruges til noget… :wink:
Mine anatominoter er nu kommet ud og ligge en hjemmeside: http://www.limeco.dk, idet jeg ikke længere har min dagligdag på Panum og dermed har mistet min vante adgang til “punkt.ku”.

Noterne er fortsat helt GRATIS og man får adgang til disse samt andet relevant materiale for 3.sem ved at oprette en simpel og gratis brugerprofil på hjemmesiden.

Ps. Kan også varmt anbefale f.eks. noterne til hjernenerver og tegningerne til forståelse af inguinalkanalen…

Rigtig god fornøjelse.
Med venlig hilsen
Henrik Lind.

Omkring bøgerne på 3. vil jeg tilføje at der er “lektier” i sau, til dag 2 i BM’s “Bevægeapparatet”, så derfor kan det være en fordel at anskaffe sig den hurtigt, for ellers går det lynhurtigt i sau.

Omkring tempoet på 3. (som jeg selv er på nu), synes jeg personligt det gik rigtig stærkt i starten, og havde begået den store fejl at være skrevet op til mange Fadl-vagter, der altså gjorde mig en den presset. Nye 3. sem kan med fornuft give sig selv tid til at se semesteret an, og så se hvad der bliver tid til af Fadl-vagter. For mit vedkommende er det i hvert fald kun en brøkdel af hvad der var tid til på 2. :slight_smile:

Henrik Lind er også sød til at overrumple én til dissektion, hvor man først mister fodfæstet lidt - Men for satan, så lærer man sgu også noget! :cheer: