4. sem KU

Hej derude!
Jeg er desværre den irreterede ejer af et tilgodebevis på 800,- til panum-bogladen pga af et fejlkøb! Og det skal bruges inden den næste mdr!!! (ja suk man får ikke lang spilletid!) :roll: Så jeg vil lige høre nogle folk fra 4. sem el over som kan anbefale en “must-have-and-keep”-bog til 4. sem som jeg kan fyrer det af på!??? (eller hvis der sku sidde nogle derude og have super meget lyst til at købe et tiægodebevis er jeg villig til forhandling :wink: )
takker :0)

Hvis du selv skæpper nogle hundrede kroner i kassen kan du købe Harrisons principles of internal medicine, og således slippe for med. komp. på del 2. Har godt nok intet at gøre med 4. sem., men den er god. Bare en ide :!:

Hej

Mht. dit tilgodebevis: Så vidt jeg er orienteret, så må man ikke sætte ‘slut-dato’ på sådan et, så faktisk burde du kunne gå ned i Bogladen og få forlænget det…

Ellers så skal du bruge Meisenberg´s Medical Biochemistry på 4. - ikke nødvendigvis en “keep”, men i hvert fald en “must have” til 4.!

Jvf forbrugerloven skal et tilgodebevis være gyldig i 5 år - samme er gældende for gavekort!

"Tænk+Test nr. 30 behandlede vi emnet “Gavekort”, og en læser er i tvivl om, hvorvidt Forbrugerrådet først skal have kørt en prøvesag m.h.t. gyldighed for gavekort.

Gavekort og tilgodebeviser er gyldige i fem år jævnfør Forældelsesloven af 1908. Det har Forbrugerklagenævnet slået fast i en afgørelse fra 2001."

Fra T+T 4 marts 2003

Ih der ville være dejligt hvis jeg havde lidt jura på min side!!!
Hele historien er den, at jeg købte en bog som jeg alligevel ikke skulle bruge, så jeg var nede for at bytte den 16 dage senere. Jeg havde bare ikke været opmærksom på at det var 30 dages bytteret men kun 14 dages returret!!! Så mit eneste valg var iflg kassedamen at finde noget nyt med det samme!!! Men med små ynkelige suk og en snak med chefen fik jeg lov at vente 1 mdr - de opererer slet ikke med tilgodebevis så jeg sku være meget taknemmelig (!)…hmm…
Men kan det passe der i begrebet 30-dages-bytteret, at pengene skal være omsat igen inden for 30-dage??? (når de nu ik har noget der hedder tilgodebevis! :? )
Takker for al assistance og juridiske råd! :0)

Jamen hvad har de udleveret?

De kan ikke et tilgodebevis eller et gavekort har begge en løbetid på 5 år!

Cheffen for biksen har skrevet en note + sin underskrift på bonen! :0S

jeg vil mene, uden at være jusrist, at du har krav på i hvert fald længere tid end de 30 dage.

Desuden kan du købe en bog hvis det er som du kan bytte i bog og ide og der benytte sig af de der ydre en bedre service == gavekort

[quote=“Lotus”:3p24aqhh]Hej derude!
Jeg er desværre den irreterede ejer af et tilgodebevis på 800,- til panum-bogladen pga af et fejlkøb! Og det skal bruges inden den næste mdr!!! (ja suk man får ikke lang spilletid!) :roll: Så jeg vil lige høre nogle folk fra 4. sem el over som kan anbefale en “must-have-and-keep”-bog til 4. sem som jeg kan fyrer det af på!??? (eller hvis der sku sidde nogle derude og have super meget lyst til at købe et tiægodebevis er jeg villig til forhandling :wink: )
takker :0)[/quote]

Hej
Universitetsbogladen udsteder ikke tilgodebeviser. Det gør vi ikke, fordi vi netop giver studerende returret og alle pengene tilbage hvis et køb fortrydes. Hvis du mener gavekort, så gælder disse praktisk talt uendeligt.
Kom ind i butikken og spørg efter Jens Gislason. Så finder I helt sikkert ud af noget.
Vh
Carsten Schmidt
Direktør
Universitetsbogladen

JEg undres lidt over, at der bliver brugt så meget energi på at diskutere juraen i stedet for at give tips til en nyttig bog til 4. semester. Bogladen er til for os, og gør et godt stykke arbejde, hvorfor så begynde at være pernitten ligepludselig? jeg har altid oplevet god service, og de skaffer gerne bøger hjem til gennemsyn, som man ikke nødvendigvis skal ha’, de veksler penge og laver DK-kort hævninger uden man skal have noget osv. Husk, at god service går begge veje.

… og nu tilbage til bogen: På 4. er det hovedsagelig biokemi, mave-tarm og hjerte-kredsløb/lunge. Da jeg går ud fra, at du allerede har en fysiologibog, så kunne man købe en biokemibog, som anført (Dominicziak: Medical Biochemistry), eller man kunne kræse for sig selv med en lille EKG-bog eller West: Respiratory Physiology, en bog i Thiemes Flexi-book serie kunne også være et hit, f.eks. Color Atlas of Biochemistry.

  • Mikkel

Tak for de mange råd!

-og bare rolig mgybel, jeg har hverken bandet eller kastet med bøger efter dem! Betjening + service er normalt super god derned!! Men lige netop deres politik på dette område synes jeg nu ikke er så optimal! Det er ikke så forfærdiligt mange bøger man står og mangler her 1 mdr før sommerferien! Men med 4½ år tilbage at studiet skal jeg da nok få smidt et 5-cifret beløb dernede - gider bare ikke bruge 800 af dem på noget ligegyldigt! :wink:
[/quote]
Carsten; Jeg vil da prøve at gå ned og snakke med ham igen så! :0) Men det virker lidt som om der lidt usikkerhed omkring jeres politik, for hvad er reglerne omkring bytte/returretten 14-30 dage efter køb?? Jeg har da lidt svært ved at gennemskue den!
Og lige for at undgå misforståelser, så var min halv-pessimistiske åbning af debatten rettet mod de spildte penge og ikke betjeningen mm i bogladen!!!
Og mht anbefalinger af biokemi-bøger, så takker jeg også der og vil tage det til eftertragtning - hvad end jeg køber dem i næste uge eller september! :0)

(Men jeg får lige tanken at jeg kan købe et gavekort til mig selv :0)

Det jeg mener, er bare at når de nu har været så flinke at tage en bog retur, selvom 14-dages fristen er overskredet, så er det lidt sjovt at nogle her i forummet begynder at snakke om jura og advokater…

  • Mikkel