4 semester bøger

Hej
hvilke bøger går for at være de bedste (og pensumdækkende) bøger til 4. semester på KU

Hey
Det er selvfølgelig meget et temperamentsspørgsmål… men jeg kan klart anbefale Meisenberg i biokemi - det er i øvrigt også den de laver eksamensopgaverne efter, og så er du sikker på ikke at komme op i noget, du ikke har hørt om før…!
Til anatomi har du vel Indre Organer og Geneser og i fysiologi: tja… måske har du også en fra 2.sem her - ellers prøv dig frem, jeg hører meget delte meninger!
I farmakologi findes der en fremragende engelsk bog Pharmacology i dejlige psykedeliske farver - den skal du også ha! :smiley:

Og så i øvrigt mht. pensumdækkende: Undtagen anatomi, så har fag-grupperne for vane at lave en vejledende læseliste, som det godt kan betale sig at tjekke ud!

Held og lykke!

Jeg er enig bortset fra at jeg kan anbefale Krukow´s “Biokemi” fra FADL (den har desværre et noget dårligere omdømme end den fortjener - men det er jo en smagsag)

Jeg vil udover meisenberg i biokemi varmt anbefale
West: respirations fysiologi, en lille laber rød bog. Der dækker sit område meget bedre end de “normale” fysiologibøger. Den har små spørgsmål efter hvert kapitel, ligesom meisenberg.