5-semester bøger!

Hvilke bøger skal man bruge på dette semester? Panum.

  • Principles of Pharmacology
  • Robbins Basic Pathology
  • Basic Immunology
  • Hovedets, halsens & de indre organers anatomi
  • Basal nyrefysiologi
  • Geneser
  • Din biokemi bog og fysiologi bog fra sidste semester (jeg brugte meisenberg og bouron and boulpaep)

Det var dem jeg brugte :slight_smile:

Behøver man både bouron og basal nyrefys?
Er der forresten nogle læselister til stoffet i de forskellige fag, eller er det som 4. sem, at man sådan selv må føle sig lidt frem :slight_smile: (tusind tak for dit andet indlæg vedr. 5. sem fagene, forresten!)

Basal nyrefysiologi er langt, langt bedre at læse efter end B&B. Guyton & Hall er også ret god hvad angår nyrefys (Guyton er jo trods alt nok verdens mest berømte nyrefysiolog), men Basal nyrefys passer trods alt bedre til pensum og eksamen, i hvert fald på KU.

Basal nyrefysiologi er meget kvantitativ i tilgangen til stoffet, hvilket ofte også er eksamens tilgang til nyrefysiologi i danmark.

De amerikanske bøger er langt mere ala " hvis A øges så vil B også øges, men C forblive uændret".

Jeg syntes basal nyrefysiologi klart er den bedste, men i endokrinologi læste jeg i B&B :slight_smile:

Jeg er overbevist! tusind tak for svarene - brød mig iøvrigt ikke forfærdeligt meget om B&B ift. vores pensum. Kan i stedet varmt anbefale thimes lommebøger i fys og biokemi. Ikke fordi de er så meget mere pensumpræcise, men de giver et godt overblik over alt man skal i gang med - også patologi :slight_smile: