6 semester

Hej allersammen … haaber i nyder sommer, jeg har lige et spoergsmaal her :slight_smile:
jeg begynder lige med den lange version, sidste semester tog jeg baade 4 semester ( for anden gang ) og 5 semester, saa bestod jeg 4 og dumpede 5 :frowning: , pointen er at nu vil jeg gerne gaar videre til 6 semester samtidig med tage 5 semester eksamen, det der undrer mig er :

  • hvordan er 6 semester i forhold til 4 og 5 ? hvor vidt er det overskueligt at tage begge eksamer og hvis det er … har i saa nogle gode raad :slight_smile:
    og mange tak paa forthaand :slight_smile:

Jeg har selv taget 5 og 6 sem. samtidig - og det kan godt lade sig gøre. De to semestre passer godt sammen fagligt fx. har du det basale endokrinologi på 5 sem. og på 6 sem. har du om sygdommene. Jeg kender 2 andre der gjorde det samme som jeg, og det gik godt for alle. Det skal lige siges at jeg havde lavet min osval inden. Studieteknisk fulgte jeg alt undervisningen på 6. sem. (havde fulgt undervisningen på 5 sem. før) og læste på 6 sem. stof alle hverdage, mens jeg brugte weekenderne på at repitere 5 sem. stof. Fra midten af november (hvis jeg husker rigtigt) byttede jeg om og repiterede 6 sem. i weekenderne og 5 sem. på hverdage, mit mål var at bestå 5. sem., 6. sem. var mere en chance. Husk på at der er syge/re-eksamen på 6 semester, så hvis du dumper har du 3-4 uger inden næste eksamen.
Summa summarum: Hvis du virkelig vil, kan det godt lade sig gøre, men det kræver nok en hel del struktureret læsning samt planlægning og at du ikke giver op på halvvejen. Det kræver også “gode nerver”, idet der er lidt mere på spil end vanligt, da du i princippet kan risikere at dumpe begge hvis du læser forkert. Til gengæld er det en fantastisk følelse når du har begge eksamener i hus!!!